Oproepen

Deelname aan onderzoek

oproepen

Onderzoeksdeelnemer.jpg

Onderzoekers zoeken regelmatig naar deelnemers voor hun onderzoek. Op deze pagina vindt u de actuele oproepen van onderzoeken waar u als deelnemer aan mee kunt doen. Onderzoekers die deelnemers zoeken voor hun studie kunnen dit melden bij de Parkinson Vereniging.

Aanmelden als onderzoeksdeelnemer

Lees voordat u zich opgeeft voor medisch-wetenschappelijk onderzoek de brochure 'Medisch-wetenschappelijk onderzoek' van de Rijksoverheid. Op de website van de Rijksoverheid is ook een gesproken versie van de brochure te beluisteren.

Download deze brochure

Een oproep voor onderzoeksdeelnemers plaatsen

Bent u als onderzoeker of student op zoek naar deelnemers voor uw onderzoek? Dan kunt u dit melden bij de Parkinson Vereniging.

Meer informatie over het plaatsen van een oproep

Actuele oproepen voor onderzoek

1. Deelnemers gezocht voor onderzoek naar vitaliteit in combinatie met freezing

2. Help mee met onderzoek naar inzicht in kwaliteit van zorg

3. Deelnemers gezocht voor onderzoek naar behandeling van angst en stress bij bevriezen van lopen

4. Oproep: invullen online vragenlijst over blaasklachten

5. Diepe hersenstimulatie voor de bewegingsklachten bij mensen met de ziekte van Parkinson en klachten van het denken (DBS-MODE studie)

6. TALISMAN-2: Parkinsonsymptomen beïnvloeden door hoogtetraining?

7. Patiëntforum voor mensen met de ziekte van Parkinson

8. De kracht van creativiteit: doe mee met de 'Art's CAP study'

9. Stress bij parkinson: mogelijke effecten van een mindfulness training

10. Gezocht: mensen met parkinson die regelmatig vallen

11. 300e deelnemer STEPWISE, maar de onderzoekers zoeken er nog meer

12. ProPark: Meander MC en Erasmus MC van start

13. Deelnemers gezocht voor onderzoek naar compensatiestrategieën

14. Een onderzoek naar veranderingen in het GBA1 gen bij de ziekte van Parkinson. Helpt u mee?

15. GEZOCHT: deelnemers vragenlijststudie over speekselproblemen

16. Deelnemers gezocht: onderzoek naar depressie bij parkinson

17. Onderzoek naar parkinson, darmen & medicijnen zoekt deelnemers

18. Gezocht: deelnemers met MSA of parkinson voor Heads-Up studie

19. Gezocht: Deelnemers met dementie met Lewy bodies voor RewinD-LB studie

20. Helpt u mij met mijn onderzoek naar self-tracking om mensen met parkinson meer inzicht te geven in hun ziekte?

21. Proefpersonen gezocht voor onderzoek naar blaasklachten bij de ziekte van Parkinson

22. Deelnemers gezocht voor de BEWARE studie

23. De GREAT-studie: onderzoek naar het medicijn Ambroxol bij mensen met de ziekte van Parkinson

24. Deelnemers gezocht voor onderzoek naar de nauwkeurigheid van automatische freeze of gait herkenning

25. Deelnemers gezocht: onderzoek over motivatie na DBS

26. Brain Research Center zoekt deelnemers voor medicijnonderzoek bij parkinson: studie RO7486967

27. Brain Research Center zoekt deelnemers voor medicijnonderzoek bij parkinson: LUMA studie

28. Vragenlijst voor COI-PD studie: cost-of-illness in Parkinson’s Disease

29. Gezocht: mensen met parkinson die thuis in gesprek zijn geweest met een geestelijk verzorger

30. GEZOCHT: deelnemers voor de HersenFIT studie

31. Deelnemers gezocht voor FOG@Home-studie (Freezing Of Gait)

32. Herhaalde oproep: Nieuwe studies bij 'de novo' parkinson

33. Profilering van parkinson (het ProPark onderzoek)

34. Wat is jouw plan vandaag? De GoMaP studie zoekt deelnemers

Hersenonderzoek.nl

Bij Hersenonderzoek.nl vindt u een overzicht van wetenschappelijke onderzoeksprojecten over de hersenen waaraan u kunt deelnemen: onderzoek naar de ziekte van Parkinson, alsook onderzoek naar andere hersenziekten en -aandoeningen zoals Alzheimer, Multiple Sclerose (MS), depressie en niet aangeboren hersenletsel. Iedereen van 18 jaar en ouder kan zich inschrijven bij Hersenonderzoek.nl.
Zowel mensen mét als zonder diagnose.

Ga naar hersenonderzoek.nl

ParkinsonNext.png

ParkinsonNEXT.nl

Bij ParkinsonNEXT vindt u een overzicht van onderzoeks- en innovatieprojecten specifiek gericht op parkinson en parkinsonisme, die op zoek zijn naar deelnemers. U kunt zich inschrijven bij ParkinsonNEXT wanneer u de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme heeft of wanneer u mantelzorger bent van iemand met parkinson(isme).

Ga naar ParkinsonNEXT.nl