Oproep naar parkinsonpatiënt met niet-Nederlandse achtergrond | parkinson-vereniging.nl

Oproep naar parkinsonpatiënt met niet-Nederlandse achtergrond

Geplaatst op 9 september 2016

De Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN) is op zoek naar mensen met de ziekte van Parkinson met bijvoorbeeld een Turkse, Marokkaanse, of Pakistaanse achtergrond. Ook mensen met een andere culturele achtergrond zijn welkom.

Bent u zo iemand, dan willen we graag u een paar vragen stellen en dat op video opnemen.  De vragen gaan over hoe u met de ziekte van Parkinson kunt omgaan en over de betekenis van de ziekte van Parkinson in uw dagelijks leven (wonen, hobby’s, activiteiten, etc.).  U hoeft niet heel goed Nederlands te kunnen praten.

De video wordt gebruikt om fysiotherapeuten, ergotherapeuten en verpleegkundigen beter te leren hoe ze kunnen omgaan met mensen met een andere culturele achtergrond..

U hoeft niet te reizen als u mee wilt werken. De video kunnen we bij u thuis maken. We komen graag naar u toe.

Wilt u meer weten dan kunt u contact opnemen met Paul van Keeken, 06 334 004 55