Oproep reflexen bij mensen met parkinson | parkinson-vereniging.nl

Oproep reflexen bij mensen met parkinson

3 juli 2018

Geachte heer, mevrouw,

Wij, Anna Van Heumen en Ishara Richmond zijn twee leerlingen uit de vijfde klas op het stedelijk gymnasium in Nijmegen. We maken een profielwerkstuk, waarbij we het verschil in de aanwezigheid van reflexen bij parkinson patiënten en niet-parkinson patiënten willen testen.

Hierbij testen wij drie reflexen: reflexen mbt oogmotoriek, glabellareflex en de kniepeesreflex. We vroegen ons af of u wellicht mee zou willen doen aan ons bescheiden onderzoekje. Wij hebben in principe altijd tijd: het liefst zo snel mogelijk, maar wij zijn tevreden met iedere datum die de u goed uitkomt. Het is voor ons het handigste om bij u thuis op bezoek te komen, dan kunt u de testjes op uw gemak uitvoeren. Lang zullen de testjes niet duren, ongeveer een half uurtje. Heeft u interesse of wilt u de onderzoeksopzet zien? Contact ons dan op deze telefoonnummers:

Of op deze e-mailadressen:

ishaartje@gmail.com

anna.van.heumen@stedelijkgymnijmegen.nl

anna.v.heumen@gmail.com

Ishara.richmond@stedelijkgymnijmegen.nl

Het is geen probleem als u liever niet iedere reflex willen uittesten, maar bijvoorbeeld alleen de pupilreflex. Met ieder beetje bent u al een grote hulp. Aan het einde van ons testje krijgt u nog een kleine compensatie voor het meedoen aan ons onderzoekje, in de vorm van iets lekkers.

Alvast bedankt voor uw tijd en moeite!

Met vriendelijke groet,

Anna Van Heumen en Ishara Richmond