Parkinson Thuis Studie | parkinson-vereniging.nl

Parkinson Thuis Studie

De afdeling Neurologie van het Radboudumc is een groot onderzoek gestart naar het dagelijks functioneren van mensen met de ziekte van Parkinson. Wij zijn op zoek naar u als deelnemer voor dit onderzoek!

Waarom dit onderzoek?
De ziekte van Parkinson is een chronische ziekte. Goed ingestelde medicatie helpt om de symptomen te verminderen. Om inzicht te krijgen in het dagelijks functioneren in relatie tot de medicatie is de ‘Parkinson Thuis Studie’ opgestart. Door middel van een mobiele telefoon, een speciaal horloge en een bewegingssensor die men om de hals draagt, verzamelen we diverse gegevens. Dit samen geeft een beeld over het dagelijks functioneren. Uiteindelijk kunnen deze uitkomsten de neuroloog helpen om de patiënt sneller en nog beter bij te staan om de kwaliteit van leven te verhogen.

Wat wordt van u verwacht?
Meld u zich aan voor de Parkinson Thuis Studie, dan vragen we u om een mobiele telefoon, het horloge en de bewegingssensor 24 uur per dag, gedurende minimaal 13 weken te dragen. Tijdens deze periode beantwoordt u op uw mobiele telefoon regelmatig een paar vragen en ontvangt u, indien u dat wenst, een waarschuwing dat u uw medicijnen in moet nemen. Een eenmalig klinisch onderzoek bij een fysiotherapeut bij u in de buurt maakt uw deelname aan het onderzoek compleet.

Wat brengt de Parkinson Thuis Studie u?
Door deel te nemen aan het onderzoek levert u een belangrijke bijdrage aan een vernieuwend onderzoek met nieuwe technologie. U krijgt bovendien een uniek inzicht in uw dagelijks functioneren en lichamelijke activiteit. Tevens bieden we u een vergoeding van € 20,-.

Hoe kunt u zich aanmelden?
Wilt u een bijdrage leveren aan de Parkinson Thuis Studie? Meldt u dan aan via onze website www.parkinsonthuis.nl. Als u in het bezit bent van een Android mobiele telefoon dan kunt u waarschijnlijk direct deelnemen. Op onze website leest u alles over hoe u kunt deelnemen. Heeft u nog vragen over de Parkinson Thuis Studie? Wij beantwoorden deze graag via info@parkinsonthuis.nl of telefoonnummer 085 – 888 8660.