Parkinson(isme) patiënten met beperkingen in arm-handfunctie | parkinson-vereniging.nl

Parkinson(isme) patiënten met beperkingen in arm-handfunctie

Gezocht: Parkinson(isme) patiënten met beperkingen in arm-handfunctie

Geplaatst op 28 augustus 2017

Veel Parkinson(isme) patiënten ervaren problemen bij het gebruik van hun handen en/of armen. Het kan voor belemmeringen in het dagelijks leven zorgen en zelfs een negatief effect hebben op de kwaliteit van leven. Toch is er nog niet veel onderzoek gedaan naar goede paramedische behandelingen bij beperkingen in arm-handfunctie. Dit geeft aanleiding voor verder onderzoek.

Hebt u ook problemen bij het gebruik van uw handen en/of armen? In dat geval zou u ons enorm kunnen helpen door uw ervaringen via onderstaande link met ons te delen. Meedoen is anoniem en uw inbreng vormt de fundering van het onderzoek.

Na verzameling van alle ingevulde antwoorden gaat er namelijk een groep experts met deze informatie aan de slag en wordt gewerkt aan een handreiking over behandeldoelen en methoden bij arm-handklachten Parkinson(isme), bedoeld voor ergo-, oefen-, en fysiotherapeuten. Uw ervaringen dragen dus bij aan een (nog) betere Parkinsonzorg.

Hoofdonderzoeker: Joyce Melis, Master Geriatrie fysiotherapeut i.o. en ParkinsonNet therapeut. Werkzaam bij Fysiovision te Geleen

Onderzoek kader: Masterthesis, Master of Science Geriatric Physical Therapy, Avans+ Hogeschool

Deadline enquête: t/m 30 september ‘17

Tijdsduur invullen: circa 10 minuten

Gebruik gegevens: anoniem. U kunt vrijwillig uw email adres achterlaten indien u op de hoogte gehouden wilt worden van de ontwikkelingen van dit onderzoek.

Vragen/contact: handvaardigheidzvp@gmail.com

U wordt hartelijk bedankt!

Voor start van de enquête kunt u klikken op de volgende link: