Zwanger en parkinson | parkinson-vereniging.nl

Zwanger en parkinson

Geplaatst op 28 augustus 2017

Aangezien er nog heel weinig bekend is over zwangerschap bij iemand met de ziekte van Parkinson zijn wij bezig een onderzoek op te zetten om ervaringen van vrouwen te verzamelen. Dat willen we op twee manieren doen, als eerste willen we vrouwen die al zwanger zijn geweest interviewen over hoe het is verlopen. Als tweede zouden wij ook graag vrouwen willen volgen tijdens de zwangerschap door een paar keer langs te komen tijdens en na de zwangerschap om vragenlijsten af te nemen. Wij willen op deze manier ervaringsverhalen verzamelen voor vrouwen die in de toekomst nog zwanger zouden willen worden. Daarnaast willen we zorgen dat het meer bekend wordt onder neurologen en gynaecologen.

Als u zwanger bent geweest of de wens heeft nog zwanger te worden en u uw ervaringsverhaal zou willen delen, of meer informatie wilt, kunt u mailen of bellen naar annelies.vandijk@radboudumc.nl/0650929334

Alvast heel erg bedankt, Annelies van Dijk

(Geneeskundestudent)