Smartphone app thuisoefeningen en bewegingsadviezen voor mensen met de ziekte van Parkinson | parkinson-vereniging.nl

Voor het project ‘Smartphone applicatie (’app’) Thuisoefeningen en Bewegingsadviezen voor mensen met de ziekte van Parkinson’ is in 2012 financiering verkregen. De app is gebaseerd op de DVD met Thuisoefeningen en bewegingsadviezen die inmiddels succesvol is  gelanceerd door de Stichting Gezondheid en Beweging (www.efox.nl) en door de Parkinson Vereniging wordt verkocht. In het licht van de huidige technologische ontwikkelingen van multimedia en mobiele communicatie heeft de Stichting nu de volgende stap gemaakt van DVD naar een Nederlandstalige app voor smartphones en tablets, die net als de DVD geschikt is voor therapeuten en patiënten. Het projectplan voor een iOSapp (iOS is  Apples besturingssysteem voor iPhone, iPads en iPods) is geamendeerd met een Adroid‐app (voor smartphones en tablets met Android besturingssysteem).

Klik hier voor het volledige verslag.