Leven met parkinson, parkinsonisme of RBD

Overzicht ervaringsverhalen

Op deze pagina vind je ervaringsverhalen van mensen met de ziekte van Parkinson, een parkinsonisme, RBD en hun naasten. Deze verhalen geven een eerlijk beeld van hoe het leven met deze aandoeningen eruit kan zien. Leden van de Parkinson Vereniging kunnen in de ledencommunity reageren op deze ervaringsverhalen en een melding ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of vlog wordt geplaatst.

Overzicht ervaringsverhalen

  1. Blog: Jij hoeft ook niet in de horeca te gaan werken

    Na de afloop van de tenniscompetitiewedstrijd zitten we, samen met de tegenstander, gezellig in de kantine te borrelen. Voor mij een lastig moment. Als ik moe ben gaat de motoriek en spraak achteruit. Ik kan het niet laten om ook een biertje te nemen. Daar wordt de coördinatie zeker niet beter van. 

    Lees meer over "Blog: Jij hoeft ook niet in de horeca te gaan werken"
  2. Blog: Prins Claus, Jerney Kaagman en Adolf Hitler

    Of ik er bezwaar tegen heb dat ik eerst onderzocht wordt door een co-assistent. “Nee, natuurlijk niet”, zeg ik. De co-assistent is heel aardig, wel wat zenuwachtig. Ze heeft klamme handen van het zweet. Ze legt uit dat ze wat testjes gaat doen.

    Lees meer over "Blog: Prins Claus, Jerney Kaagman en Adolf Hitler"
  3. Blog: Afstemmen op parkinson

    Je stem uitlenen voor een grootschalig onderzoek naar online spraaktheorie

    Lees meer over "Blog: Afstemmen op parkinson"
  4. Blog: De ziekte van Parkinson als 'man-made disease'. Deel V: De krant en de tussenstand

    Deze blogpost is de vijfde uit een serie blogposts over de relatie tussen de ziekte van Parkinson en blootstelling aan pesticiden. Met deze blogposts wil ik opkomen voor de belangen van mensen die in de toekomst een neurodegeneratieve ziekte zoals Parkinson gaan krijgen omdat zij gevoelig zijn voor nadelige effecten van bepaalde pesticiden.

    Lees meer over "Blog: De ziekte van Parkinson als 'man-made disease'. Deel V: De krant en de tussenstand"
  5. Blog: Sprintje trekken bij de huisarts

    Op advies van de fysio ga ik naar de huisarts. In de kleine wachtkamer staat de radio vrij hard aan met klassieke muziek. Er hangt een briefje bij: “niet zachter zetten i.v.m. privacy patiënten”. Het is een beetje gehorig in dit tijdelijk onderkomen van de huisarts.

    Lees meer over "Blog: Sprintje trekken bij de huisarts"
  6. Blog: Bedankt! Je hebt mijn leven op z'n kop gezet

    “Ga toch eens naar de dokter” zegt Annelize tijdens een wandeling. Het is niet de eerste keer dat ze dit zegt. “Tja….maar wat zeg ik dan tegen de dokter…ik loop een beetje moeilijk” vraag ik haar.

    Lees meer over "Blog: Bedankt! Je hebt mijn leven op z'n kop gezet"

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijk 7 cookies

Je ontvangt strikt noodzakelijke cookies, omdat ze nodig zijn voor het juist functioneren van deze website. Deze cookies kun je niet uitschakelen.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren 0 cookies

Deze website slaat jouw voorkeuren op zodat deze bij een volgend bezoek kunnen worden toegepast.

Geen cookies gevonden

Analyse 0 cookies

Deze website analyseert het gebruik ervan, zodat we functionaliteit daarop kunnen aanpassen en verbeteren. De gegevens zijn anoniem.

Geen cookies gevonden

Tracking 1 cookies

Deze website analyseert je bezoek om de inhoud beter op jouw behoeften af te stemmen.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Extern 0 cookies

Deze website maakt gebruik van externe functionaliteit, zoals Social Media deelmogelijkheden.

Geen cookies gevonden