Wat doen wij? | parkinson-vereniging.nl

Wat doen wij?

Wat doen wij

De Parkinson Vereniging is meer dan alleen een patiëntenvereniging, zij zet zich in voor iedereen die in het dagelijks leven te maken heeft met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme. Zo kunnen niet alleen patiënten, maar ook mantelzorgers, kinderen van patiënten en professionals terecht bij de vereniging voor lotgenotencontact, informatievoorziening en belangenbehartiging. Daarnaast stimuleert de vereniging (wetenschappelijk) onderzoek.

Elkaar ontmoeten

Elkaar ontmoeten en ervaringen uitwisselen met als doel de regie over de ziekte in eigen handen te houden.

De Parkinson Vereniging organiseert vele vormen van lotgenotencontact op zowel individueel niveau als in groepen. Zo kunnen leden van de vereniging contact zoeken met een van de ruim 200 contactpersonen in het land. Daarnaast worden zowel regionale als landelijke bijeenkomsten georganiseerd waar patiënten of andere betrokkenen elkaar kunnen ontmoeten. Ook in een van de vele Parkinson Cafés kan men in contact komen met andere patiënten.

Kennis verspreiden

Kennis verspreiden door inzet van alle middelen op het gebied van communicatie en informatievoorziening gericht op patiënt, partner, professional en publiek.

De Parkinson Vereniging biedt in vele vormen informatie aan. Dit kan tijden landelijke of regionale bijeenkomsten, of in de vorm van een brochure, flyer of de digitale nieuwsflits. Ook ons Parkinson Magazine is een belangrijke bron van actuele informatie voor vele patiënten.

Klik hier voor een overzicht van alle brochures en klik hier om informatiemateriaal te bestellen.

Meepraten en meebeslissen

Krachten bundelen door samenwerking en meepraten en meebeslissen over beleid met als doel bewustzijn over de ziekte van en de mens met Parkinson te creëren.

Onderzoek en ontwikkeling

De Parkinson Vereniging initieert en subsidieert onderzoek, voornamelijk projecten die resultaat kunnen opleveren voor de patiënt van nú. De Parkinson Vereniging zet zich daarnaast in voor patiëntenparticipatie in onderzoek waarbij op verschillende manieren patiënten worden betrokken bij projecten.