Heeft u de juiste zorgverzekering? | parkinson-vereniging.nl

Heeft u de juiste zorgverzekering?

Mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme hebben vaak behoefte aan specifieke zorg. Deze zorg wordt vaak niet vergoed vanuit de basisverzekering. Voor deze zorg kan men zich aanvullend verzekeren. Hierbij kan het onder andere gaan om fysiotherapie, logopedie, ergotherapie, psychologische zorg of complementaire behandelingen zoals acupunctuur.
Het aanbod aan verschillende verzekeraars en aanvullende pakketten (polissen) is zeer divers en het is vaak lastig om te bepalen welke polis het beste aansluit op de specifieke zorgbehoeftes van mensen.

Zoekparkinsonzorgverzekering.nl helpt u met het inzichtelijk krijgen van uw zorgkosten, zodat u op basis van uw persoonlijke situatie aanvullende zorgverzekeringen kunt vergelijken en afsluiten. Jaarlijks wordt half november de website vernieuwd aan de hand van de nieuwste gegevens van de zorgverzekeraars.

Daarnaast vindt u op www.kieszorg.nl meer informatie over kosten en vergoedingen in de zorg. Ook vindt u op de website van Patiëntenfederatie Nederland meer informatie over zorgverzekering voor chronisch zieken: www.patientenfederatie.nl/zorgverzekering