Presentaties/foto's landelijke dagen | parkinson-vereniging.nl

Presentaties/foto's landelijke dagen

Fijne gesprekken op de Veluwe tijdens Verwendag voor mantelzorgers op 21 juni 2016

Verwendag4.pngOp dinsdag 21 juni organiseerde de Parkinson Vereniging een Verwendag voor partners/mantelzorgers op de Veluwe. Wat de deelnemers betreft was de dag eigenlijk veel te kort en hadden ze er wel een weekend weg van willen maken! En wat een lieve reacties hebben wij gehad: “Een heerlijk dagje ontspannen!”, “Even geen zorg dragen voor mijn partner” en “Lekker praten met andere mantelzorgers zonder telkens dingen uit te hoeven leggen”.

Het deed ons goed om te zien dat de gesprekken tussen de deelnemers eigenlijk al tijdens de heenreis loskwamen. In de bus naar het Park ‘De Hoge Veluwe’ was er dan ook een en al herkenning! Eenmaal aangekomen bij de ingang van het park ging de groep, waarvan sommigen op witte fietsen, naar het Kröller Möller Museum.Verwendag3.png

Daar stonden velen voor een moeilijke keuze: uitgebreid met andere mantelzorgers praten in het museumrestaurant, een bezoek brengen aan de op een na grootste Van Goghverzameling ter wereld, de topstukken ontdekken van moderne meesters als Claude Monet, Pablo Picasso en Piet Mondriaan óf de wandelroute nemen door de grootste beeldentuin van Europa.

Daarna werden alle deelnemers bij het parkrestaurant ‘De Hoge Veluwe’ getrakteerd op een uitgebreide lunch. Met een gevulde maag gingen de mantelzorgers vervolgens met de natuurgidsen mee die hen tijdens een sfeervolle wandelroute door het park kennis lieten maken met alle aanwezige planten- en diersoorten. De dag werd afgesloten met een drankje waar al snel werd gebrainstormd over waar de volgende Verwendag gehouden zou moeten worden.

Kortom: het was een geweldige dag!

Wereld Parkinson Dag, 9 april 2016

De presentaties van WPD 2016 verschijnen hier binnenkort. Op ons Youtubekanaal staan enkele filmpjes: https://www.youtube.com/user/VerenigingParkinson

Tijdens de Wereld Parkinson Dag zijn de Dr. Hans Lakkeprijs en de Mies Rijksenprijs uitgereikt.

De Dr. Hans Lakkeprijs wordt verstrekt aan veelbelovende jonge onderzoekers die een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan het parkinsonveld. Dit keer was dr. M. van der Eijk de gelukkige winnaar. Het volledige persbericht over zijn onderzoek, leest u hier. De Mies Rijksenprijs wordt uitgereikt aan personen die een bijzondere inzet hebben gehad voor de vereniging in al zijn facetten. Deze prijs is uitgereikt aan mevr. Edelman.

Hieronder wat foto's van WPD 2016.

Image X of Y | « Vorige | Volgende »

Wereld Parkinson Dag 11 april 2015

Klik hier om het artikel uit MedZine te lezen over Wereld Parkinson Dag.

PowerPointpresentaties

• Klik hier voor de presentatie Stress en de parkinsonpatiënt van mevr. T. Lagro-Janssen, Emeritus hoogleraar en huisarts, Radboudumc
  • Klik hier voor de presentatie Optimale farmaceutische zorg voor patiënten met de ziekte van Parkinson van dhr. T. van Laar, neuroloog UMC Groningen
  • Klik hier voor de presentatie Stress vanuit patiëntperspectief van dhr. K. Vermunt
  • Klik hier voor de presentatie van BEWARE door mevr. I. Ghielen, mevr. O. van den Heuvel, dhr. C.de Goede en mevr. I. Burgers-Bots
  • Klik hier voor de presentatie Kopzorgen van dhr. A. Nouws

Filmpjes van de presentaties en de voorstelling van Brain Insane kunt u zien op deze pagina.

Tags: