Klachten- en geschillencommissies | parkinson-vereniging.nl

A A
Meer

Klachten- en geschillencommissies

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ)

Postbus 291
3700 AG Zeist
Telefoon: 088 900 6900
Fax: 088 900 6906
Internet: www.skgz.nl

De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie. Het doel van SKGZ is het helpen oplossen van problemen tussen u en uw zorgverzekeraar. Dat kan door bemiddeling van de Ombudsman Zorgverzekeringen of door een bindende uitspraak van de Geschillencommissie Zorgverzekeringen

Kennisplein ziektekostenverzekeringen SKGZ Pro

Het kennisplein is een initiatief  van de SKGZ en bevat onder meer jurisprudentie over de uitvoering van ziektekostenverzekeringen
www.skgzpro.nl

Zorgbelang Nederland

Heeft u een klacht over de gezondheidszorg? Is er iets mis gegaan in de zorgverlening en u weet niet wat u moet doen? De afdeling informatie en klachtopvang van de Zorgbelangorganisatie in uw regio kan u helpen. Zij bieden u informatie over de gezondheidszorg. Daarnaast adviseert en ondersteunt zij u kosteloos bij het indienen van uw klacht.

Informatie en klachtopvang

U kunt uw ervaring telefonisch melden bij de afdeling informatie en klachtenopvang van de Zorgbelangorganisatie via 0900 - 243 70 70 (€ 0,10 per minuut). U wordt dan automatisch doorverbonden met de juiste Zorgbelangorganisatie. Of via het meldingsformulier op de website
www.zorgbelang-nederland.nl

Het Juridisch Steunpunt

Postbus 1724
1200 BS Hilversum
Telefoon: 035-672 26 66
E-mail: info@juridischsteunpuntregelrecht.nl
www.juridischsteunpuntregelrecht.nl

Het Juridisch Steunpunt Regelrecht geeft juridisch advies aan leden van patientenverenigingen en donateurs van Stichting de Ombudsman. Informatie en advies is gratis. Voor meer hulp (dossierbestudering, ondersteuning bij bezwaar of beroep) geldt een eigen bijdrage van € 100,-. Het steunpunt beantwoordt vragen over zorg, vervoer, onderwijs, sociale zekerheid, wonen, werk, verzekering of belasting. Heeft u een vraag? Bel of mail ons.

Consumentenbond

Postbus 1000
2500 BA Den Haag
Telefoon: 070-445 45 45
Internet: http://www.consumentenbond.nl/

De Consumentenbond is dé vereniging in Nederland die opkomt voor de belangen van alle consumenten. Met als missie: consumenten in staat stellen beter en makkelijker keuzen te maken, met respect voor mens en milieu.

Patiëntenfederatie Nederland Meldpunt

Last van veranderingen in de zorg?
Meld het de Patiëntenfederatie Nederland!
Telefoon: 030-297 03 03 of vul een meldformulier in op http://www.patientenfederatie.nl


Op het gebruik van deze website zijn de gebruiksvoorwaarden van toepassing.
Door het gebruik van de website of het forum gaat u akkoord met de toepasselijkheid van deze voorwaarden. 
Privacy- en cookiepolicy | Opzeggen lidmaatschap