Alphen aan den Rijn | parkinson-vereniging.nl

Alphen aan den Rijn

Parkinson Café Alphen aan den Rijn

Het Parkinson Café  is een laagdrempelige ontmoetingsplek voor mensen met de ziekte van Parkinson(ismen), hun partners, familieleden en mantelzorgers. In een ontspannen sfeer worden er onderwerpen besproken. Naast het uitwisselen van informatie en ervaringen kunt u in het Parkinson  Café ook contact leggen met lotgenoten.

Wijkcentrum Kerk en Zanen
De Oude Wereld 51-59
2408 NV Alphen aan den Rijn

4e woensdag van de maand
Tijd: 14.00 - 16.00 uur (13.30 uur inloop)

24 januari 2018
Vragenrondje en Nieuwjaarsbijeenkomst. Vragen beantwoorden over inhoud en kwaliteit van de bijeenkomsten van Parkinson Café Alphen aan den Rijn en het nut van uitjes.

28 februari 2018
Algemene informatie over de Parkinson Vereniging door Carla Aalderink, directeur van de Parkinson Vereniging. Wat doet de Parkinson Vereniging en wat betekent dit voor de patiënt.

28 maart 2018
Klinisch neuro-psychologe Annelies Buhrmann, Verandering in de hersenen (Parkinson) kan ander gedrag en hierdoor een veranderde relatie veroorzaken.

25 april 2018
Notaris John Kroes bespreekt de laatste ontwikkelingen in het (levens)testament.

23 mei 2018
Apotheker Anke van der Salm komt spreken over bijwerkingen van veelgebruikte parkinsonmedicatie. Hoe en wanneer kan de medicatie het beste worden ingenomen? Hoe functioneert een apotheek en wat doet de apotheek voor mij? Welke rol heeft de zorgverzekeraar?

Tevens willen wij een presentatie verzorgen over de Parkinson KinetiGraph (PKG), het horloge.

27 juni 2018
Bewegingstherapie door middel van Tai Chi

Meer informatie: Mevr. G. Ploum en M. Geers

Contact

Het Parkinson Café Alphen wordt georganiseerd door vrijwilligers van de Parkinson Vereniging die samenwerken met professionals uit de zorg rond de mens met Parkinson.

Verdere informatie is verkrijgbaar via ons emailadres: info@parkinsoncafealphen.nl of telefonisch bij de leden van het organisatiecomité:

Website: www.parkinsoncafealphen.nl