Bolsward | parkinson-vereniging.nl

Bolsward

Parkinson Café Bolsward

Parkinson Café Bolsward is een laagdrempelige ontmoetingsplek voor mensen met de ziekte van Parkinson(ismen), hun partners, familieleden en mantelzorgers. In een ontspannen sfeer worden er diverse onderwerpen besproken. Naast het uitwisselen van informatie en ervaringen kunt u in het Parkinson Café ook contact leggen met lotgenoten.

Woon-zorg- en behandelcentrum Bloemkamp
Floridus Campuslaan 1
8701 AK  Bolsward

Data en tijden
Iedere 2e  donderdag van de oneven maanden, van 15.00 tot 17.00 uur (Inloop vanaf 14.45 uur)

11 januari 2018:
Dansen op recept biedt wekelijkse danslessen speciaal voor mensen met de ziekte van Parkinson. Marlien Seinstra een van de initiatiefnemers, geeft informatie over de locaties waar het gegeven wordt en welke dansleraren erbij betrokken zijn.

8 maart:
Parkinson TV. Voor parkinsonpatiënten, direct betrokkenen, mantelzorgers en zorgverleners wordt er live via internet een maandelijks programma uitgezonden. U als kijker wordt hiermee direct en laagdrempelig geïnformeerd over (soms lastige) onderwerpen. We gaan een uitzending zien en bespreken het daarna met elkaar.

17 mei:
Yoga gegeven door Greetje de Jong. Greetje de Jong een yogadocent kent Parkinson van uiterst nabij. Haar yoga gaat uit van de eigen dagelijkse bewegingen van de deelnemer. Zij gebruikt het door yoga verbeterde lichaamsbewustzijn om te oefenen met de motoriek.

Eigen bijdrage: 2,- euro, inbegrepen tweemaal koffie/thee.

Contactpersonen Parkinson Café
Tineke Hazenberg – praktijkverpleegkundige Bloemkamp
Alie van ’t Hoenderdal – medewerker Parkinson Café
Margreet van Dijk – medewerker Parkinson Café