Maastricht | parkinson-vereniging.nl

Maastricht

Maastricht.pngParkinson Café Maastricht

Samen kijken naar mogelijkheden en kansen bij de ziekte van Parkinson, kennis vergroten door te delen. Dàt is het streven van Parkinson Café Maastricht.

Parkinson Café Maastricht biedt een laagdrempelige ontmoetingsplaats voor patiënten met de ziekte van Parkinson(ismen), hun partners, familieleden en mantelzorgers. Elke maand komt een ander thema aan bod, al dan niet gerelateerd aan de ziekte van Parkinson(ismen).  Aansluitend praten we na onder het genot van een drankje.

Parkinson Café Maastricht biedt de mogelijkheid om informatie uit te wisselen en ervaringen te delen, zowel met professionals als met lotgenoten. Toegang is gratis.

Van 14.00 tot 16.00 uur, inloop vanaf 13.30 uur. 2e dinsdag van de maand.

Buurtcentrum De Boeckel
Roserije 410
6228 DN Maastricht

Voor meer informatie: parkinsoncafemaastricht@gmail.com. Telefonisch contact: Mevr. A. Engelbert, 06-20519578 (van maandag t/m vrijdag van 11.00 tot 13.00 uur). U kunt ook de website bekijken: www.parkinsoncafemaastricht.nl

Toegang is gratis. We verwelkomen u graag bij Parkinson Café Maastricht.

Dinsdag 9 januari 2018:
"Geavanceerde therapieën bij de ziekte van Parkinson", neuroloog Dr. Kuijf van het MUMC+ informeert u over de laatste ontwikkelingen rondom geavanceerde therapieën bij Parkinson, zoals behandeling met apomorfine, de duodopa pomp en diepe hersenstimulatie.

Dinsdag 13 februari:
Geen bijeenkomst i.v.m. Carnaval

Dinsdag 13 maart:
"Aanvullende, alternatieve therapieën bij de ziekte van Parkinson", Parkinson verpleegkundige Daisy Ramakers van het MUMC+ komt vertellen over aanvullende behandelmogelijkheden die buiten de reguliere zorg vallen. Meer informatie kunt u hier lezen.

Dinsdag 10 april:
“A late quartet”, ter ere van onze derde verjaardag én Wereld Parkinson Dag is er een eenmalige exclusieve vertoning van deze prachtige film in Lumière Cinema Maastricht.

Dinsdag 8 mei:
“Mindfulness”, tijdens deze middag wordt er een lezing gegeven over Mindfulness en wat deze vorm van aanvullende therapie kan betekenen voor mensen met de ziekte van Parkinson. Spreker volgt.

Dinsdag 12 juni:
“Slaapoefentherapie”, oefentherapeute Sabine Lemeer van Mensendieck in Maastricht vertelt u deze middag alles over slaapoefentherapie.