Maastricht | parkinson-vereniging.nl

Maastricht

Maastricht.pngParkinson Café Maastricht

Samen kijken naar mogelijkheden en kansen bij de ziekte van Parkinson, kennis vergroten door te delen. Dàt is het streven van Parkinson Café Maastricht.

Parkinson Café Maastricht biedt een laagdrempelige ontmoetingsplaats voor patiënten met de ziekte van Parkinson(ismen), hun partners, familieleden en mantelzorgers. Elke maand komt een ander thema aan bod, al dan niet gerelateerd aan de ziekte van Parkinson(ismen).  Aansluitend praten we na onder het genot van een drankje.

Parkinson Café Maastricht biedt de mogelijkheid om informatie uit te wisselen en ervaringen te delen, zowel met professionals als met lotgenoten. Toegang is gratis.

Van 14.00 tot 16.00 uur, inloop vanaf 13.30 uur. 2e dinsdag van de maand.

Buurtcentrum De Boeckel
Roserije 410
6228 DN Maastricht

Voor meer informatie: parkinsoncafemaastricht@gmail.com. Telefonisch contact: Mevr. A. Engelbert, 06-20519578 (van maandag t/m vrijdag van 11.00 tot 13.00 uur). U kunt ook de website bekijken: www.parkinsoncafemaastricht.nl

Toegang is gratis. We verwelkomen u graag bij Parkinson Café Maastricht.

Programma 2017

Dinsdag 10 januari:
“De regie houden met een levenstestament” met mr. R.Thissen, notaris Team Notarissen Maastricht

Dinsdag 14 februari:
“Intimiteit en Parkinson” Spreker volgt.

Dinsdag 14 maart:
“Het Persoonlijk Parkinson Dossier, een stapje dichter bij zelfmanagement”
Klik hier voor de uitnodiging.

Dinsdag 11 april:
“Hulpmiddelenmarkt”. Bedrijven presenteren hun hulpmiddelen op het gebied van de ziekte van Parkinson.

Dinsdag 9 mei:
“Stemmingsklachten bij de ziekte van Parkinson” met dr. A. Leentjens, psychiater MUMC+.

Dinsdag 13 juni:
“Ontspanning en Parkinson”, maak kennis met yoga, mindfulness en qi gong.

Dinsdag 12 september:
"Valpreventie", een introductie van de cursus Vallen Verleden Tijd door Hugo Lumens en Ed Kemmerling. Meer informatie kunt u hier al lezen.

Dinsdag 10 oktober:
"Yoga bij Parkinson", een kennismaking met yoga door Monique Bollen van Vereniging Yogaenzo Maastricht.

Dinsdag 14 november:
"Voetreflex bij Parkinson", de Vakgroep Reflexzonetherapie Limburg geeft een presentatie en laat u ervaren wat voetflextherapie is.

Dinsdag 19 december (dit is de 3de dinsdag van de maand):
Kerstborrel