Bilthoven | parkinson-vereniging.nl

Bilthoven

Parkinson Café Bilthoven

Patiënten, naasten/familie en belangstellenden zijn van 14.30–16.00 uur van harte welkom bij Parkinson Café Bilthoven. Adres: Koperzaal van Zorgcentrum De Koperwiek, Koperwieklaan 3 in Bilthoven. Parkeren: Indien parkeerterrein vol is kunt u terecht aan de overkant bij de flats en in de parkeergarage(gratis) van het winkelcentrum.

Voorafgaande aan de bijeenkomst kunt u informatie krijgen over de ziekte van Parkinson. U hoeft zich niet van tevoren op te geven. Zaal open om 14.00 uur.

De toegang is gratis, een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.

Programma

Maandag 9 januari 2017 LET OP: DEZE BIJEENKOMST GAAT NIET DOOR IN VERBAND MET HET NOROVIRUS
Let op: deze bijeenkomst is eenmalig op de 2e maandag van de maand!

De ziekte van Parkinson grijpt op allerlei manieren in het leven in. De ziekte kan gevolgen hebben voor de woonsituatie, het gezinsleven, de financiën, de werksituatie, relaties en de manier waarop mensen in het leven staan. Het is daarom heel goed mogelijk dat mensen met de ziekte van Parkinson en hun omgeving hierbij hulp,  informatie en advies kunnen gebruiken. Wil Bink, maatschappelijk werker SilverRade, zal vanmiddag de inleider zijn.

Maandag 6 maart 2017
Egbert Kruijver is van origine maatschappelijk werker met voortgezette opleiding in gezins- en relatietherapie. Hij is opgenomen in het beroepsregister van de Nederlandse Vereniging voor Seksuologie (NVVS) en is daarmee erkend seksuoloog NVVS. Hij heeft ervaring met cliënten met de ziekte van in de  Parkinson. Hij zal uitleggen wat hij kan betekenen voor patiënten met de ziekte van Parkinson.

LET OP: 3 APRIL 2017

Op maandag 3 april 2017 wordt de eerder geannuleerde bijeenkomst van januari gehouden.

Deze bijeenkomst zal gaan over de gevolgen van de ziekte van Parkinson voor de woonsituatie, het gezinsleven, de financiën, de werksituatie, relaties en de manier waarop mensen in het leven staan. Het is daarom heel goed mogelijk dat mensen met de ziekte van Parkinson en hun omgeving hierbij hulp, informatie en advies kunnen gebruiken.

Wil Bink, maatschappelijk werker van Silver Rade zal hier op in gaan.

Maandag 1 mei 2017
Qigong omvat een groot aantal oefeningen waarvan het gemeenschappelijke doel is, de kunde te ontwikkelen de levensenergie (Qi)  te leiden. Parkinsonpatiënten kunnen echter net als iedereen, baat hebben bij de gunstige effecten van Qigong zoals rust, focus, beter slapen, positiever in het leven staan. En net zoals bij Taiji kunnen spierstijfheid, coördinatie, balans en flexibiliteit verbeterd worden. Onder leiding van een gecertificeerde en ervaren docent, die medisch (bij)geschoold is in de ziekte van Parkinson, zijn de oefeningen veilig en hebben geen bijwerkingen. Op dit moment is de naam van de inleider nog niet bekend.

De eerste maandag van de oneven maand is voor het Parkinson Café.
Je gaat er heen en neemt er altijd iets van mee.

Inlichtingen bij:
Harm Scholten, 030-6564406 of harm@scholten.nu