Deventer | parkinson-vereniging.nl

Deventer

Parkinson Café Deventer

Het Parkinson Café Deventer is een ontmoetingsplek voor iedereen die met Parkinson(ismen) te maken heeft: patiënt, partner, familielid, mantelzorger en zorgverlener. Het belangrijkste doel is het onderlinge contact en daarnaast wordt er informatie gegeven over de ziekte van Parkinson en Parkinsonismen.

Om het Parkinson Café bij te wonen is het wenselijk dat u lid bent van de Parkinson Vereniging, maar dit is niet verplicht. Iedereen is welkom. De entree is gratis en aanmelden is (meestal) niet nodig.

Locatie

U bent elke 2e woensdag van de maand van 14.30 uur tot 16.30 uur (met inloop vanaf 14.00 uur) van harte welkom. Het adres is: Zorggroep Solis, locatie Topzorg- en Revalidatiecentrum PW Janssen, Hermelijn 2, 7423 EJ Deventer-Colmschate.

Het Parkinson Café Deventer krijgt ook voor het jaar 2017 De Blauwe Zaal van Topzorg- en Revalidatiecentrum PW Janssen gratis ter beschikking en een subsidie van € 1.000,- van de gemeente Deventer. De koffie en thee wordt gesponsord door Douwe Egberts en de boeketten bloemen door Bloemen Korbeld uit Raalte.

Informatie

Wilt u meer weten? Neemt u dan contact op met Annie Overmars, regio Deventer e.o.: e-mail (annieovermars@hotmail.com) Telefoon: (06-10 86 33 96)

Programma 2017

8 februari 2017
Logopedist Bert de Swart van het UMC in Nijmegen over ‘een app om verstaanbaar te spreken’.
Het is mogelijk om duidelijker te leren spreken. Dit is zowel voor de patiënt als voor zijn/haar omgeving zeker de moeite waard om te proberen.

12 april 2017
GZ psycholoog Alice Somer over cognitieve veranderingen.
Pas de laatste jaren is er naast de aandacht voor de lichamelijke problemen ook aandacht voor de geestelijke veranderingen door de ziekte. Deze niet-motorische gevolgen kunnen veel invloed hebben op de omgang met anderen en de kwaliteit van leven.

14 juni 2017
Nordic Walking.
Nordic walking is een gezonde manier van bewegen waarbij vele spieren gebruikt worden. Het is zeer geschikt voor parkinson patiënten die nog in staat zijn om te lopen.

13 september 2017
“Workshop Dance for Health”
Door Wilma Vreeling (Stichting Dance for Health)
De Stichting Dance for Health zet zich in om door middel van dans de kwaliteit van leven te verbeteren. Door dans gaan mensen zich beter en vrijer bewegen.

11 oktober 2017
“Mondzorg”
Door Alieke Fischer (Mondhygiëniste)
Mondzorg is belangrijk. Als het gebit slecht is, wordt kauwen moeilijk en kunnen slikproblemen ontstaan.

8 november 2017
“Parkinson heb je samen”
Door Colette Eradus en Sjoukje Visser (maatschappelijk werkers van Zorggroep Solis).Parkinson beïnvloed niet alleen het leven van de patiënt, maar ook die van de partner/mantelzorger.

Let op! Op 8 november is de bijeenkomst op een andere tijd én op een andere locatie. Van 19.00 uur tot 21.00 uur (met inloop vanaf 18.30 uur) in het clubgebouw van Actief, Sportveldenlaan 1, 7412 AZ in Deventer. Parkeren kan op de hoek Roland Holstlaan/Brederodelaan.

December
Geen bijeenkomst. In plaats van een kerstbijeenkomst houden we een nieuwjaarsbijeenkomst op 10 januari 2018.