Deventer | parkinson-vereniging.nl

Deventer

Parkinson Café Deventer

Het Parkinson Café Deventer is een ontmoetingsplek voor iedereen die met Parkinson(ismen) te maken heeft: patiënt, partner, familielid, mantelzorger en zorgverlener. Het belangrijkste doel is het onderlinge contact en daarnaast wordt er informatie gegeven over de ziekte van Parkinson en Parkinsonismen.

Om het Parkinson Café bij te wonen is het wenselijk dat u lid bent van de Parkinson Vereniging, maar dit is niet verplicht. Iedereen is welkom. De entree is gratis en aanmelden is (meestal) niet nodig.

Locatie

U bent elke 2e woensdag van de maand van 14.30 uur tot 16.30 uur (met inloop vanaf 14.00 uur) van harte welkom. Het adres is: Zorggroep Solis, locatie Topzorg- en Revalidatiecentrum PW Janssen, Hermelijn 2, 7423 EJ Deventer-Colmschate.

Het Parkinson Café Deventer krijgt ook voor het jaar 2018 De Blauwe Zaal van Topzorg- en Revalidatiecentrum PW Janssen gratis ter beschikking en een subsidie van € 1.000,- van de gemeente Deventer. De koffie en thee worden gesponsord door Douwe Egberts en voor iedere bijeenkomst krijgen we een boeket bloemen van Bloemen Korbeld uit Raalte.

Informatie

Wilt u meer weten? Neemt u dan contact op met Annie Overmars, coördinator Parkinson Café Deventer. E-mail (annieovermars@hotmail.com) Telefoon: (06-10 86 33 96)

December 2017
Geen bijeenkomst.

In januari 2018 wordt er geen bijeenkomst gehouden.

14 februari 2018 - ‘Het Parkinson Doe Boek’
Door Josca Bos (parkinsonpatiënte en auteur van het boek)
Josca Bos beschrijft in haar boek op een beeldende en herkenbare manier de fasen in de ziekte van Parkinson. Josca vertelt over haar boek en we gaan samen oefeningen doen uit haar boek.

14 maart 2018 - ‘Relatie en intimiteit’
Door Marlinda Bakker en Rini van Olst (geriatrisch maatschappelijk werkers bij het Parkinson Steunpunt in Almere)

11 april 2018 - ‘Parkinson en vermoeidheid’
Door Henriëtte Hutten en Froukje Koolstra (ergotherapeuten)

9 mei 2018 - ‘Persoonlijke begeleiding / verpleging in de thuissituatie’
Door Annelies Jansen (wijkverpleegkundige bij Buurtzorg Deventer-Noord)

13 juni 2018 - ‘Jeu de boules en high tea’
Een bijeenkomst met spel en een high tea verzorgd door The Wallstraat Tea-Rose.
Voor deze bijeenkomst dient u zich vooraf aan te melden!