Deventer | parkinson-vereniging.nl

Deventer

Parkinson Café Deventer

Het Parkinson Café Deventer is een ontmoetingsplek voor iedereen die met Parkinson(ismen) te maken heeft: patiënt, partner, familielid, mantelzorger en zorgverlener. Het belangrijkste doel is het onderlinge contact en daarnaast wordt er informatie gegeven over de ziekte van Parkinson en Parkinsonismen.

Om het Parkinson Café bij te wonen is het wenselijk dat u lid bent van de Parkinson Vereniging, maar dit is niet verplicht. Iedereen is welkom. De entree is gratis en aanmelden is (meestal) niet nodig.

In het eerste halfjaar van 2017 zijn er drie in plaats van zes bijeenkomsten van Parkinson Café Deventer.

Locatie

U bent elke 2e woensdag van de maand van 14.30 uur tot 16.30 uur (met inloop vanaf 14.00 uur) van harte welkom. Het adres is: Zorggroep Solis, locatie Topzorg- en Revalidatiecentrum PW Janssen, Hermelijn 2, 7423 EJ Deventer-Colmschate.

Het Parkinson Café Deventer krijgt ook voor het jaar 2017 De Blauwe Zaal van Topzorg- en Revalidatiecentrum PW Janssen gratis ter beschikking en een subsidie van € 1.000,- van de gemeente Deventer. De koffie en thee wordt gesponsord door Douwe Egberts en de boeketten bloemen door Bloemen Korbeld uit Raalte.

Informatie

Wilt u meer weten? Neemt u dan contact op met Annie Overmars, regio Deventer e.o.: e-mail (annieovermars@hotmail.com) Telefoon: (06-10 86 33 96)

Programma 2017

8 februari 2017
Logopedist Bert de Swart van het UMC in Nijmegen over ‘een app om verstaanbaar te spreken’.
Het is mogelijk om duidelijker te leren spreken. Dit is zowel voor de patiënt als voor zijn/haar omgeving zeker de moeite waard om te proberen.

12 april 2017
GZ psycholoog Alice Somer over cognitieve veranderingen.
Pas de laatste jaren is er naast de aandacht voor de lichamelijke problemen ook aandacht voor de geestelijke veranderingen door de ziekte. Deze niet-motorische gevolgen kunnen veel invloed hebben op de omgang met anderen en de kwaliteit van leven.

14 juni 2017
Nordic Walking.
Nordic walking is een gezonde manier van bewegen waarbij vele spieren gebruikt worden. Het is zeer geschikt voor parkinson patiënten die nog in staat zijn om te lopen.