Emmeloord | parkinson-vereniging.nl

Emmeloord

Parkinson Café Emmeloord (Noordoostpolder)

Parkinson Café  Emmeloord (Noordoostpolder) is een laagdrempelige ontmoetingsplek voor mensen met de ziekte van Parkinson(ismen), hun partners, familieleden en mantelzorgers. In een ontspannen sfeer worden er diverse onderwerpen besproken. Naast het uitwisselen van informatie en ervaringen kunt u in het Parkinson Café ook contact leggen met lotgenoten.

Locatie

Orangerie van appartementencomplex De Poort van Smeden, Raamstraat 6, 8301 XT Emmeloord.

Tijdstip

1e vrijdagmiddag van de maand van 14.30 tot 16.30 uur

Hans de Jong - tel: 0527-615376 - han24mar@ziggo.nl
Vrony Brugge - tel: 0527–698730 - fjhmbrugge@hetnet.nl
Marian Kijk in de Vegte - 0527-616852 - henkenmariankidv@hotmail.com

We vragen €2,00 voor de koffie en/of thee

Programma 2017

6 januari
Onder het genot van een oliebol zal Ines van der Vegt van Carrefour informatie geven over het steunpunt mantelzorg. Carrefour is een organisatie die ondersteuning biedt aan mantelzorgers zoals themabijeenkomsten en cursussen. Tevens is het ook een gelegenheid elkaar al het goede voor het nieuwe jaar toe te wensen.

3 februari
Fysiotherapeut Andre Goes, tevens lid van het ParkinsonNet, is deze middag onze gast. Het thema is: verbetering van het functioneren. Vanuit zijn professie geeft hij ons handvatten ter verbetering en stimulering van bepaalde hersenfuncties.

3 maart
Ineke Kiers, spraakmuziektherapie de RGM-methode. Een verbeterde samenwerking tussen verschillende hersenfuncties en het stimuleren van nieuwe "netwerken"is het doel van deze methode.

7 april
Dr. Mondria neuroloog Antonius ziekenhuis Sneek: Parkinson en slapen. Het is bekend dat veel Parkinson patiënten kampen met slaapproblemen. Wat is hiervan de oorzaak en wat is hier aan te doen? Wat kunnen de gevolgen zijn?

2 juni
De twee parkinsonverpleegkundigen van de MC-groep komen uitgebreider kennis maken. Wat is de rol van de parkinsonverpleegkundige? We sluiten tevens het seizoen af onder het genot van een hapje en een drankje.

8 september i.p.v.1 september
Als gast ontvangen we notaris Bert Kleine van notariskantoor Pekel en Kleine. Hij vertelt over testament/levenstestament, schenken en estate (nalatenschap )planning.

6 oktober
Sietse Ras van InteraktContour, het activiteitencentrum voor mensen met niet aangeboren hersenletsel, zal ons wat vertellen over de dagbesteding. Wat kunnen mensen verwachten, wie komt ervoor in aanmerking en hoe is de procedure.

3 november
Ergotherapeut Trea Post geeft voorlichting over welke aanpassingen er zijn om zolang mogelijk zelfstandig te functioneren.

1 december
Dirigente Beatrix Boersma, dirigente van ons zangkoortje, geeft uitleg over het belang van zingen voor de stem van mensen met de ziekte van Parkinson. Eventueel een korte kennismaking met de zanggroep d.m.v. een kort optreden.