Laren | parkinson-vereniging.nl

Amaris Theodotion (Ridderzaal)
Werkdroger 1
1251 CM Laren

Zaal is open vanaf 14.00 uur. Start: 14.30 uur.

Website: http://www.parkinsoncafelaren.nl/

Donderdag 19 januari 2017
Nieuwjaarsborrel
We gaan eerst kennis maken met Salsa dansen en gaan dat dan ook werkelijk uitproberen. Daarna drinken we een borrel (of iets anders) op het jaar 2017

Donderdag 16 februari
Voeding en Parkinson
Om zoveel mogelijk bekendheid te geven aan ‘een gezonde leefstijl in relatie met Parkinson’ komen Erik de Groot en Saskia Smit in Laren langs om meer te vertellen overLongevity. Erik en Saskia hebben beiden een eigen Longevity Praktijk en beiden zijn zij aangesloten bij de landelijke organisatie Lifestyle Coaching Nederland (LSCNL).

Vrijdag 24 februari: 13.00- 17.00 uur
Tafeltennis-en biljarttoernooi
U kunt aan één of beiden meedoen. Opgeven bij Peter Versteeg

Donderdag 16 maart
Valpreventie
Bij de een komt het meer bij de ander minder voor, maar vallen is een probleem bij veel parkinsonpatiënten.
Het is nog altijd zo dat voorkomen beter is dan genezen. We worden deze middag gewezen op mogelijkheden om vallen te voorkomen. Dit kan zowel ergotherapeutisch als fysiotherapeutisch zijn. De inleider is nog niet bekend.

Donderdag 20 april
Parkinsonisme
Dr Krul komt ons voor zijn jaarlijkse bijdrage bezoeken en praat ons weer bij over Parkinson. Deze keer krijgt Parkinsonisme extra aandacht. Na de pauze is er weer het bekende openbare consult

Donderdag 18 mei
Multidiciplinair
Leden van het ParkinsonNet komen ons weer over de verschillende disciplines die van belang zijn bij Parkinson vertellen

Vrijdag 26 mei
Vituskerk Hilversum - Voorlichting over Parkinson
Wat doet de Parkinsonverpleegkundige? Ellen Askes en Sylvia van Gorcom zullen ons vertellen wat Parkinson is en welke rol de Parkinsonverpleegkundige daarbij speelt.

Donderdag 15 juni
De laatste fase van het leven
Margriet de Jong en Anky Perdijk komen ons vertellen welke voorzorgsmaatregelen men kan nemen voor je daar te oud of te onbekwaam voor bent

Juli
Geen Parkinson Café

4 augustus
BBQ, klik hier voor de uitnodiging

Iedere woensdag van 10:30 uur tot 12:15 uur
Zanggroep Parkinson 'De Parkieten' in Huizen. Zingen is goed voor de stem, het lijf en de geest. Wilt u dat eens uitproberen kom dan op een woensdagmorgen langs bij
Buurthuis Meentamorfose, Landweg 5, 1276 AS Huizen

't Honk

De organisatie van dat Café verzorgt nog meer activiteiten. Eén daarvan is ‘t Honk. We willen u daar graag meer over vertellen door middel van deze brochure.

Natuurlijk blijft het Parkinson Café iedere 3e donderdag van de maand plaats vinden. Daar bent u met partner, mantelzorgers en andere belangstellenden van harte welkom. Er wordt meestal een presentatie gegeven over Parkinson gerelateerde onderwerpen. De presentatie begint om 14:30 maar vanaf 13:30 bent u al welkom om de infotafel te bekijken.

Zie voor meerdere gegevens onze website www.parkinsoncafelaren.nl