Schagen | parkinson-vereniging.nl

Schagen

Parkinson Café Schagen

Het Parkinson Café is een ontmoetingspunt voor parkinsonpatiënten en hun partner of mantelzorger. In het Café worden lezingen en presentaties gehouden, maar er is zeker ook plaats voor kennismaking, gesprek, discussie, activiteiten en gezellig samenzijn. Elke derde dinsdagochtend van de maand wordt er van 10.00-12.00 uur iets in het Parkinson Café georganiseerd.

Verpleeghuis Magnushof, Jacob Ruijsdaellaan 30, 1741 KW Schagen.

Kosten

De toegang is gratis, en voor de koffie en thee kunt u een vrijwillige bijdrage doen in een daarvoor bedoelde doos, waarvoor wij u dank zeggen.

Meer informatie

Voor meer info kunt u terecht bij contactpersoon Patricia Groothedde, logopedist WZG Samen, tel.nr. 06-23777216.

Programma 2018

16 januari 2018
Een boeiende lezing over Deep Brain Stimulation bij de ziekte van parkinson. Dr. Pepijn van den Munckhof, neurochirurg in het AMC, zal u hier meer over vertellen.

20 februari 2018
Joyce Admiraal, bewegingsagoog bij het Revalidatie & Behandelcentrum Samen komt op een interactieve manier vertellen over de Samen-fitness en hoe belangrijk bewegen voor mensen met de ziekte van parkinson is! Ook zal zij iets vertellen over valpreventie.

20 maart 2018
Marieke Duijvestijn is werkzaam als acupuncturist. Zij zal een inkijkje geven in het Chinese denken over gezondheid, de werkzaamheid van acupunctuur in het algemeen en de mogelijke inzet bij Parkinson gerelateerde klachten in het bijzonder.

17 april 2018
Marjolein van der Klooster is medewerker bij de Meldkamer politie Zaanstreek-Waterland. Zij zal vertellen over het reilen en zeilen bij de meldkamer. Klik hier om de uitnodiging te downloaden.

15 mei 2018
Op deze datum zal Jan Post, fysiotherapeut/haptonoom een lezing/workshop houden over wat een fysiotherapeut/haptonoom voor u kan betekenen.

19 juni 2018
Hein Drost is schrijver van een boek genaamd ‘Verdergaan, omgaan met parkinson’. Hein heeft zelf de ziekte van Parkinson en vertelt hier op een herkenbare manier over, waarbij veel ruimte zal zijn voor gesprek.