Schiedam | parkinson-vereniging.nl

Schiedam

Parkinson Café Schiedam

Het Parkinson Café is onderdeel van het expertisecentrum Morbus Parkinson van de Frankelandgroep. Het Parkinson Café is tot stand gekomen in samenwerking met de Parkinson Vereniging, Stichting Mantelzorg Nieuwe Waterweg Noord en de Parkinsonverpleegkundige van het Vlietland Ziekenhuis. Met de opening in maart 2010 is dit het eerste Parkinsoncafé in Zuid-Holland.

Sint Liduinastraat 10
3117 CS Schiedam

Website: http://www.frankelandgroep.nl/morbusparkinson/parkinsoncafe-van-frankelandgroep-is-een-trefpunt-om-mensen-met-de-ziekte-van-parkinson-partners-en-mantelzorgers-lotgenotencontact-te-bieden.html

Wat biedt het Parkinson Café?

Het Parkinson Café van de Frankelandgroep is een trefpunt om mensen met de ziekte van Parkinson, hun partner en overige mantelzorgers lotgenotencontact te bieden. Het geeft u de gelegenheid met anderen te praten die uw ervaringen begrijpen en kunnen delen.

Daarnaast biedt het Parkinson Café regelmatig presentaties van deskundigen zodat u steeds van ontwikkelingen en mogelijkheden (zoals Salsadansen en de cursus Parkinson? Hou Je Aandacht Erbij) rondom de ziekte van Parkinson op de hoogte wordt gesteld.

Het programma van het Parkinson Café wordt begeleid door een vast team professionals van het expertisecentrum Morbus Parkinson en onze samenwerkende partners.

Er is een informatief gedeelte waarin deskundigen over diverse thema’s voorlichting geven die voor mensen met de ziekte van Parkinson van belang kunnen zijn. Vervolgens is er volop mogelijkheid om vragen te stellen. Afsluitend is er een informeel gedeelte waarin met elkaar gesproken kan worden onder het genot van een lekker drankje.

Programma en data Parkinsoncafé

U bent te allen tijde van harte welkom om het Parkinsoncafé in Frankeland te bezoeken. De toegang tot het Parkinsoncafé is vrij. Eventuele consumpties zijn voor eigen rekening. Het Parkinsoncafé is op de volgende woensdagavonden geopend van 19.00 tot 21.00 uur.

Het programma voor 2017 is nog niet bekend.