Schiedam | parkinson-vereniging.nl

Schiedam

Parkinson Café Schiedam

Het Parkinson Café van de Frankelandgroep is onderdeel van het expertisecentrum Parkinson van de Frankelandgroep. Het Parkinson Café is tot stand gekomen in samenwerking met de Parkinson Vereniging, Minsters Mantelzorg en de Parkinsonverpleegkundige van het Vlietland Ziekenhuis. Met de opening in maart 2010 is dit het eerste Parkinson Café in Zuid-Holland.

Sint Liduinastraat 10
3117 CS Schiedam

Hier is beperkte parkeermogelijkheid. Aan de Nieuwe Haven is voldoende mogelijkheid om (betaald) te parkeren.

Contactgegevens

Voor meer informatie of vragen over het Parkinson Café kunt u (telefonisch) contact opnemen met Frank van den Bogaard, coördinator maatschappelijke dienst.

Telefoon 010 426 49 25 of via e-mail f.vandenbogaard@frankelandgroep.nl. www.frankelandgroep.nl

Wat biedt het Parkinson Café?

Het Parkinson Café van de Frankelandgroep is een trefpunt om mensen met de ziekte van Parkinson, hun partner en overige mantelzorgers lotgenotencontact te bieden. Het geeft u de gelegenheid met anderen te praten die uw ervaringen begrijpen en kunnen delen. Daarnaast biedt het Parkinson Café regelmatig presentaties van deskundigen zodat u steeds van ontwikkelingen en mogelijkheden (zoals het Parkinsonkoor en de cursus Parkinson? Hou Je Aandacht Erbij) rondom de ziekte van Parkinson op de hoogte wordt gesteld.

Het programma van het Parkinson Café wordt begeleid door een vast team professionals vanuit het expertisecentrum Parkinson en onze samenwerkende partners. De parkinsonverpleegkundige van het expertisecentrum is altijd aanwezig om eventuele vragen te beantwoorden. Er is een informatief gedeelte waarin deskundigen over diverse thema’s voorlichting geven die voor mensen met de ziekte van Parkinson van belang kunnen zijn. Vervolgens is er volop mogelijkheid om vragen te stellen. Afsluitend is er een informeel gedeelte waarin met elkaar gesproken kan worden onder het genot van een lekker drankje.

Programma en data Parkinson Café

U bent te allen tijde van harte welkom om het Parkinsoncafé in Frankeland te bezoeken. De toegang tot het Parkinsoncafé is vrij. Eventuele consumpties zijn voor eigen rekening.

• 12 juli 2017 van 19.00 tot 21.00 uur

Dr. Driesen, neuroloog uit het Vlietland Ziekenhuis, praat u deze avond bij over de ontwikkelingen op het gebied van de ziekte van Parkinson. Ook gaat hij in op verschillende uitingen van de ziekte en hoe dit ontstaat.

• 13 september 2017 van 19.00 tot 21.00 uur

Esmee Groen, ergotherapeut uit het Fransiscus Ziekenhuis is vanavond te gast. Zij vertelt op inspirerende wijze over haar vakgebied en welke behandelmethoden en praktische oplossingen zij gebruikt in haar werk bij mensen met de ziekte van Parkinson.

• 8 november 2016 van 14.30 tot 16.30 uur

Veranderingen in het karakter, maar ook veranderende emoties komen vaak voor bij de ziekte van Parkinson. Hoe ontstaan deze veranderingen en op welke manier is hiermee om te gaan? Hanne Vriezen, GZ-psycholoog van de Frankelandgroep, gaat deze middag graag met u hierover in gesprek.

Klik hier om de folder te downloaden.