Hardenberg | parkinson-vereniging.nl

Hardenberg

Parkinson Café Hardenberg

Clara Feyoena Heem, Rheezerweg 73, 7771 TD Hardenberg

Parkinson Café  Hardenberg is een laagdrempelige ontmoetingsplek voor mensen met de ziekte van Parkinson(ismen), hun partners, familieleden en mantelzorgers. In een ontspannen sfeer worden er diverse onderwerpen besproken. Naast het uitwisselen van informatie en ervaringen kunt u in het Parkinson Café ook contact leggen met lotgenoten

De bijeenkomsten van Parkinson Café Hardenberg vinden in de maanden januari, februari, april, juni, september en november op de derde donderdag van de maand plaats van 14.00 uur - 16.00 uur. Inloop vanaf 13.45 uur.

Er ruimschoots gelegenheid om elkaar te ontmoeten bij een kopje koffie of thee. Voor het Parkinson Café vragen wij een eigen bijdrage van €2,00 euro, dit is voor tweemaal koffie of thee en cake.

19 januari 2017:
Parkinson: wat moet ik regelen voor mijn toekomst
Nora Wolsleger, maatschappelijk werker ouderenzorg  bij de Saxenburgh Groep.

Er kan u wat overkomen waardoor u uw eigen belangen, tijdelijk of langdurig, niet  kan behartigen. U kunt hierbij denken aan de zorg voor u, medische beslissingen en financiële zaken. Wie mag mijn belangen dan behartigen?

16 februari 2017:
Hallucinaties en geheugenstoornissen bij Parkinson
Dr. Mevr. J.E. Lütke Farwick, neuroloog Saxenburgh Groep Hardenberg

20 april 2017:
Parkinson en Voeding

Mariëlle Niks, als diëtiste aangesloten bij Parkinson Net, zal ons vertellen over voeding, m.n. eiwitten i.c.m. medicatie (levodopa) Verder kunnen ook onderwerpen als obstipatie, vermoeidheid / verminderde energie bij Parkinson, ook bij de mantelzorger, en beginnende kauw- en slikproblemen aan de orde komen.

15 juni 2017:
Visuele stoornissen bij de ziekte van Parkinson
Alida Drenth van Visio. Visio is een expertisecentrum voor slechtziende en blinde mensen. Visio biedt informatie en advies, maar ook verschillende vormen van onderzoek, begeleiding, revalidatie, onderwijs en wonen.

Welke problemen kunnen er voorkomen: slechter zien in het donker, droge ogen, minder ruimtelijk inzicht. Wat zijn eventuele behandelingen? Welke hulpmiddelen zijn er?

21 september 2017:
Ruth Benjamins,  ergotherapeut bij de Saxenburgh Groep, aangesloten bij ParkinsonNet.

Thema: Balans vinden tussen activiteiten die u wilt doen en de energie die u hebt, zowel gericht op mentale inspanning als op lichamelijke inspanning.

16 november 2017:
Dr. Mevr. S. D. Jurg, neuroloog Saxenburgh Groep Hardenberg

Thema: Ziekte van Parkinson en slaapproblemen
Zij zal ons meer vertellen over inslaap- en doorslaapstoornissen, levendig dromen, rusteloze benen en overmatige slaperigheid overdag.

Meer informatie

Email parkinsoncafehardenberg@gmail.com of telefonisch bij: Frea kruit: 06-17863981 of Joke Pullen: 06-14056171

Facebook: www.facebook.com/parkinsoncafehardenberg/

Website: www.parkinsoncafehardenberg.nl

Routebeschrijving

Zorgcentrum Clara Feyoena Heem bevindt zich in de wijk Heemse (Hardenberg). Het zorgcentrum kunt u vinden door – komend vanuit de richting Ommen - vóór de tunnel de N34 te verlaten en de ANWB-borden richting het recreatiegebied ‘de Oldemeyer’ te volgen. Komend vanuit de richting Coevorden is dit ná de tunnel.

De hoofdingang bevindt zich aan de Rheezerweg 73.

Vanaf het station in Hardenberg kunt u met een ‘Buurtbus’ (Hardenberg – Beerzerveld) het zorgcentrum bereiken. De bus stopt voor de hoofdingang.

Ook buslijn 30 (syntus) rijdt vanaf station Hardenberg (2 x per uur) naar Hoogeveen via de halte Clara Feyoena Heem. Dan moet u ongeveer 5 minuten lopen.

Voor meer informatie: Zorgcentrum Clara Feyoena Heem - Tel.: (0523) 27 70 00