Hardenberg | parkinson-vereniging.nl

Hardenberg

Parkinson Café Hardenberg

Clara Feyoena Heem, Rheezerweg 73, 7771 TD Hardenberg

Parkinson Café  Hardenberg is een laagdrempelige ontmoetingsplek voor mensen met de ziekte van Parkinson(ismen), hun partners, familieleden en mantelzorgers. In een ontspannen sfeer worden er diverse onderwerpen besproken. Naast het uitwisselen van informatie en ervaringen kunt u in het Parkinson Café ook contact leggen met lotgenoten

De bijeenkomsten van Parkinson Café Hardenberg vinden plaats in de maanden januari, maart, mei, september en november op de derde donderdag van de maand van 14.00 uur - 16.00 uur. Inloop vanaf 13.30 uur.

Er is voldoende gelegenheid om elkaar te ontmoeten bij een kopje koffie of thee. Voor het Parkinson Café vragen wij een eigen bijdrage van €2,00 euro, dit is voor tweemaal koffie of thee en cake.

16 november 2017:
Dr. Mevr. S. D. Jurg, neuroloog Saxenburgh Groep Hardenberg

Thema: Ziekte van Parkinson en slaapproblemen
Zij zal ons meer vertellen over inslaap- en doorslaapstoornissen, levendig dromen, rusteloze benen en overmatige slaperigheid overdag.

18 januari 2018
Nieuwjaarsborrel.
Presentatie ParkinsonNetters: korte uitleg per discipline.
Meet & Greet ParkinsonNetters.

15 maart 2018
Psychologische aspecten van de ziekte van Parkinson
Door psycholoog Niels Farenhorst, Saxenburgh Groep

O.a. Omgaan met de gevolgen van de ziekte van Parkinson

• Omgaan met de omgeving
  • Misverstanden
  • Identiteit
  • Relatie
  • Communicatie

17 mei 2018
Valpreventie
Door Arike Breukelman (ergotherapeut) en Ruben Peltjes (fysiotherapeut) beiden aangesloten bij ParkinsonNet en werkzaam bij De Haere.

Meer informatie

Email parkinsoncafehardenberg@gmail.com of telefonisch bij: Frea kruit: 06-17863981 of Joke Pullen: 06-14056171

Facebook: www.facebook.com/parkinsoncafehardenberg/

Website: www.parkinsoncafehardenberg.nl

Routebeschrijving

Zorgcentrum Clara Feyoena Heem bevindt zich in de wijk Heemse (Hardenberg). Het zorgcentrum kunt u vinden door – komend vanuit de richting Ommen - vóór de tunnel de N34 te verlaten en de ANWB-borden richting het recreatiegebied ‘de Oldemeyer’ te volgen. Komend vanuit de richting Coevorden is dit ná de tunnel.

De hoofdingang bevindt zich aan de Rheezerweg 73.

Vanaf het station in Hardenberg kunt u met een ‘Buurtbus’ (Hardenberg – Beerzerveld) het zorgcentrum bereiken. De bus stopt voor de hoofdingang.

Ook buslijn 30 (syntus) rijdt vanaf station Hardenberg (2 x per uur) naar Hoogeveen via de halte Clara Feyoena Heem. Dan moet u ongeveer 5 minuten lopen.

Voor meer informatie: Zorgcentrum Clara Feyoena Heem - Tel.: (0523) 27 70 00