Parkinson? Houd zelf de regie! (zelfmanagement) | parkinson-vereniging.nl

Parkinson? Houd zelf de regie! (zelfmanagement)

Parkinson? Houd zelf de regie!
(cursus fase 1)

Laatst gewijzigd op 18 januari 2016

Omschrijving:

In deze zelfmanagementcursus van de Parkinson Vereniging leert u om zelf de regie te houden over uw ziekte en uw leven. De cursus is geschikt voor mensen die korter dan twee jaar de diagnose ziekte van Parkinson hebben en hun partner.

Parkinson is een ingewikkelde aandoening, het geeft lichamelijke en geestelijke veranderingen, maar ook emotioneel gaat een mens zich anders voelen. Dit heeft gevolgen voor uw leven, uw werk, uw relaties enzovoort. Wanneer u weet wat u te wachten kan staan, dan kunt u uzelf voorbereiden en kunt u  bepaalde zaken opvangen en beter beslissingen nemen.

In deze cursus wordt samen onderzocht wat de ziekte van Parkinson is, wat mogelijke gevolgen zijn voor uzelf, maar ook voor uw partner. En vooral ook welke informatie van belang is, waar u informatie kunt vinden en waar u hulp en steun kunt opzoeken. Ook wordt aandacht besteedt aan onderlinge communicatie. In deze cursus willen we u in twee dagen overtuigen dat het niet alleen nuttig is om zelf het initiatief te pakken, maar we gaan ook proberen u zo te helpen dat u ook goede beslissingen kunt (blijven) nemen.

Deze tweedaagse cursus wordt in kleine groepen op verschillende plaatsen in het land aangeboden.

Lees hier meer over deze cursus.

Programma:

Tweedaagse, kleinschalige cursus.
Dag 1: ‘Je de ziekte eigen maken’
Dag 2: ‘Relaties: de onderlinge relatie en de relatie met de buitenwereld’

Doelgroep:

Mensen die korter dan twee jaar diagnose parkinson hebben en hun eventuele partner

Datum:

Op verschillende data

Tijd:

2 dagen, van ongeveer 10.00 – 16.00 uur

Locatie:

Geldrop, Gorinchem, Hoensbroek

Kosten:

€57,50 per persoon voor leden
€57,50 per persoon voor partners van leden
€94,95 per persoon voor niet-leden
Hier zit koffie/thee en lunch bij inbegrepen.

Let op! Mocht u onverwacht toch niet in de gelegenheid zijn de cursus te volgen dan kunt u zich tot uiterlijk 3 weken voor de cursus afmelden zonder dat hier kosten aan verbonden zijn. Bij afmelding na deze datum of bij onafgemelde afwezigheid zijn wij genoodzaakt € 25,00 aan u door te berekenen.

Cursusmateriaal:

Bij inschrijving en tijdens de cursus ontvangt u enkele opdrachten en handouts.

Het boek ‘Mijn denken stottert vaak meer dan mijn benen’ van Ad Nouws (ISBN 9789491549632) wordt aanbevolen.

Aanmeldprocedure:

Neem contact op met de Parkinson Vereniging voor meer informatie en aanmelden, tel: 030-6561369 of email info@parkinson-vereniging.nl. De cursus vindt doorgang bij aanmelding van ten minste 12 personen.