Nieuwsflits juli 2019

Geachte Parkinson Café Woerden,

In deze nieuwsflits leest u over onze ambassadeur Olga Commandeur, die voor de vereniging in actie komt tijdens de Vierdaagse, over het jaarlijkse evenement Bike4parkinson en de mogelijkheid om een donatieactie te starten op Facebook. Ook nodigen wij u graag uit voor een ledenbijeenkomst over het nieuwe meerjarenbeleidskader en vragen wij uw aandacht voor een enquête over digitale apps en websites die u mogelijk gebruikt. Tevens is er een vacature bij de patiëntenkamer van de Parkinson Advies Raad; misschien is het wat voor u? Ook leest u over een update m.b.t. de leveringsproblemen van Levodopa.Tot slot graag uw aandacht voor Parkinson2Beat, welke is genomineerd voor de actie 'Warm hart', van de KRO NCRV. Heeft u al gestemd?

Veel leesplezier!

Ledenbijeenkomst voor nieuw meerjaren strategisch beleidsplan 2020-2023

Alle leden van de Parkinson Vereniging zijn welkom om op zaterdag 31 augustus a.s. naar de ledenbijeenkomst te komen die geheel in het teken staat van het nieuwe meerjaren strategisch beleidsplan 2020-2023.

• Locatie: NH Amersfoort, Stationsstraat 75, 3811 MH Amersfoort.
  • Tijd: inloop vanaf 10.00 uur, start bijeenkomst om 10.30 uur en einde uiterlijk 12.30 uur.

Omwille van een goede planning en organisatie van de bijeenkomst vragen wij u zich aan te melden op de website.

Meld u nu aan voor deze ledenbijeenkomst
Olga Commandeur verzorgt warming-up Vierdaagse Nijmegen

De Parkinson Vereniging is blij te kunnen melden dat haar bewegingsambassadeur Olga Commandeur dit jaar wederom de warming-up van de Nijmeegse Vierdaagse verzorgt. Op maandag 15 juli 2019 bereidt zij de vierdaagselopers omstreeks 14.30 uur op enthousiaste wijze voor op het grote podium op de Wedren in Nijmegen. Het belooft een sportief spektakel te worden!

Lees meer over bewegingsambassadeur Olga Commandeur
Doneren via Facebook

Er zijn legio manieren om de Parkinson Vereniging financieel te steunen. Sinds kort is hier nog een mogelijkheid aan toegevoegd: doneren via Facebook. De Parkinson Vereniging is door Facebook aangemerkt als goed doel. U kunt daarom via de knop 'doneer' een actie starten, bijvoorbeeld om uw vrienden naar een donatie te vragen in het kader van uw verjaardag.

Ga nu naar de facebookpagina van de Parkinson Vereniging
Patiëntenkamer Parkinson Advies Raad zoekt nieuwe leden

Wilt u ook invloed op het wetenschappelijk onderzoek naar parkinson? Dan is dit een kans! De Patiëntenkamer van de Parkinson Advies Raad zoekt nieuwe leden! De PK-PAR komt ongeveer 7 keer per jaar samen (meestal in Bunnik) en de bijeenkomsten duren ongeveer van 11.00 uur tot 14.00 uur. U kunt uw interesse kenbaar maken tot 16 september 2019.

Lees de volledige vacaturetekst op de website
Update leveringsproblemen Levodopa

Naar aanleiding van meldingen over leveringsproblemen van Levodopa die ons momenteel weer bereiken hebben wij wederom navraag gedaan bij de leveranciers en het CBG. Het onderwerp heeft onze volle aandacht; blijft u uw bevindingen met betrekking tot leveringsproblemen vooral melden: info@parkinson-vereniging.nl of telefonisch op: 030 - 656 13 69.

Lees hier het laatste nieuws over de leveringsproblemen
Parkinson2beat genomineerd voor actie 'Warm hart'

Elk jaar geven de KRO en NCRV een mooi bedrag aan drie goede doelen die op een bijzondere manier bijdragen aan een warme, zorgzame samenleving. Parkinson2Beat is genomineerd voor de Actie Warm Hart. Parkinson2Beat kan met deze nominatie 10.000 euro voor de Parkinson Vereniging verdienen als zij de meeste stemmen bij elkaar krijgt. Stem ook op Parkinson2beat!

Lees hier hoe u kunt stemmen op dit goede doel
Vragenlijst DigitaleZorgGids

Is er een app of website die u of uw naaste helpt om te gaan met Parkinson? Bijvoorbeeld een app om bewegingen te oefenen, of een apparaat dat gekoppeld is aan een app of website?

De Patiëntenfederatie Nederland is samen met de Parkinson Vereniging op zoek naar ‘digitale zorg’ die mensen met parkinson of een parkinsonisme helpt. Met deze informatie wordt de website digitalezorggids.nl vernieuwd.

Doe mee met dit onderzoek en vul de vragenlijst in
Het aanbod van de Parkinson Academie

Heeft u parkinson of bent u nauw betrokken bij iemand die de ziekte van Parkinson heeft? Kijk dan op de website naar het aanbod van de Parkinson Academie.

U vindt er verschillende cursussen, bijvoorbeeld voor als u nog maar net de diagnose heeft gekregen (Parkinson? Houd zelf de regie!) of als u al wat langer de ziekte heeft en problemen met het denken ervaart (Parkinson? Houd je aandacht erbij!) of de basiscursussen ‘Wat is Parkinson?’ en ‘Wat zijn parkinsonismen?’.

Maar ook voor partners of naasten van mensen met parkinson is er aandacht in de vorm van de workshop ‘Parkinson(ismen) en de naasten’. Op de website vindt u steeds het actuele aanbod en kunt u zich direct inschrijven.

Bekijk het actuele aanbod van de Parkinson Academie
Inschrijven voor Bikevoorparkinson

De ziekte van Parkinson stukje bij beetje de wereld uittrappen, dat gebeurt met BikevoorParkinson op zaterdag 7 september. BikevoorParkinson verbindt, vraagt aandacht en haalt geld op voor parkinson. Dat geld gaat ieder jaar naar één specifiek doel of project dat bijdraagt aan betere zorg voor mensen met parkinson. U kunt met elk type fiets deelnemen aan BikevoorParkinson; racefiets, mountainbike, trekkingbike, e-bike of zelfs step!

Aanmelden voor bikevoorparkinson kan nu

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.