Doneer met belastingvoordeel

Wist je dat je belastingvoordeel krijgt als je je donatie voor 5 jaar vastlegt? Dit noemen we ook wel periodiek schenken. Hiermee draag je structureel bij aan onderzoek naar parkinson.

Als je jouw donatie in een overeenkomst vastlegt en je minimaal 5 jaar dat bedrag doneert aan ParkinsonNL, is het aftrekbaar van de belasting. Bijvoorbeeld: bij een verzamelinkomen van 80.000 euro en een jaarlijkse netto gift van 250 euro, ontvangt ParkinsonNL 439 euro. Jij doneert dan bruto 439 euro, maar door de belastingteruggave betaal je netto 250 euro. Dat is toch mooi? Voor ons allebei.

Bereken jouw belastingvoordeel

Ben je benieuwd naar jouw persoonlijke situatie en voordeel? Klik dan op onderstaande knop voor rekenhulp.

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over periodiek schenken?

Schenken met belastingvoordeel in drie stappen:

Stap 1: Download

Een periodieke schenking moet zijn vastgelegd in een schenkingsovereenkomst. Klik op de knop hieronder om de periodieke schenkingsovereenkomst te downloaden.

Stap 2: Vul in en onderteken

Je kunt jouw periodieke schenking makkelijk vastleggen door het formulier in te vullen en digitaal te ondertekenen.

Stap 3: Verstuur

Stuur het ondertekende formulier per mail of post naar ParkinsonNL via info@parkinson.nl of per post naar ParkinsonNL, Stationsplein 123, 3818 LE Amersfoort. Je ontvangt een ontvangstbevestiging van ons.

Maarten Nederkoorn, ParkinsonNL

Persoonlijk advies

Wil je advies over periodiek schenken aan ParkinsonNL en bespreken wat de mogelijkheden zijn? Neem gerust contact op met Maarten Nederkoorn, fondsenwerver van ParkinsonNL, via 06 502 448 35 of stuur een mail naar maarten.nederkoorn@parkinson.nl.