Nieuwjaarsbijeenkomst 2024

Op 8 januari 2024 was er de eerste, informele bijeenkomst bij het Parkinson Café Lelystad bij Woonzorgcentrum "de Hanzenborg"

Oliebollen

Bij dit eerste verslag van het Parkinsoncafé Lelystad willen we u vanuit de werkgroep de beste wensen overbrengen voor het nieuwe jaar en dat de gezondheid u niet in de steek laat, want dat gaat toch boven alles!

Op deze eerste bijeenkomst van dit nieuwe jaar was er een gezellige, informele sfeer waar Albert Lieverse met ons terug blikte op het afgelopen jaar en vooruit keek naar het komende jaar. Daarbij heeft Albert zelf gebakken, 5 sterren oliebollen gedoneerd aan ons café; ze waren ontzettend lekker!
Enkele hoogtepunten uit het afgelopen jaar uitgelicht:

* Februari: Er sprak een apotheker, waar we al heel lang voor bezig waren en uiteindelijk is het gelukt.

* April: Demo boxen met parkinson was een leuke bijeenkomst en op het ogenblik erg actueel. Er zijn nu verschillende aanbieders zodat we het misschien in Lelystad binnenkort kunnen doen.

* Mei: We hebben ons 10- jarig jubileum gevierd; een geslaagde bijeenkomst met veel belangstelling en waardering.

* Juli: Ons dagje uit naar de historische driehoek, met een volle bus en zeer gezellig. Mede mogelijk door donaties van diverse bezoekers van het café en een gift van kringloopwinkel De Groene Sluis.

* November: Bezoek van een psycholoog met een goede uiteenzetting waar de parkinsonpatiënt en de mantelzorger tegen aan kunnen lopen.

* December: Tot slot werd het jaar afgesloten met een gezellige bingo waarbij de narigheid een beetje vergeten kon worden en er was voor bijna iedereen een prijsje.

We nog even stil bij de mensen die dit jaar overleden zijn. Rien Kulner, Jan Greuning, Nico Becker.                                                                                    Ook dhr. en mevr. Hooiveld zijn kort na elkaar overleden. Ze woonden al een poosje in Emmeloord maar waren daarvoor trouwe bezoekers van het café.   Allen blijven in gedachten bij ons en de werkgroep incusief de vaste cafe bezoekers wensen de nabestaanden sterkte met het verlies.

Dan het nieuwe jaar.!!!

Als werkgroep gaan we proberen om er weer een goed programma met veel afwisseling samen te stellen; informatief, maar ook met gezelligheid, ontspanning en de mogelijkheid om even met elkaar bij te praten.
Er zijn contacten met een Neuroloog en ook een Seksuoloog staat op het verlanglijstje. Ook hopen we wat meer uit te kunnen leggen wanneer je zorg nodig hebt en bij wie - en waar je dan moet wezen.

Natuurlijk gaan we ook weer proberen een gezellig uitje te organiseren als de financiën het toelaten. Al met al weer een aantal interessante bijeenkomsten.

Vanuit de Parkinsonvereniging is ons gevraagd om aandacht te vragen voor het lidmaatschap van de vereniging zodat het aantal leden groeit. Want hoe meer leden, hoe sterker we staan om onze stem te laten horen en hoe meer we kunnen bereiken.

Vooralsnog zijn de bijeenkomsten gratis, maar we weten niet voor hoe lang nog. Op het ogenblik moeten we nog een klein bedrag voor het gebruik van de zaal, de koffie en de thee betalen. Dat kunnen we nu nog prima doen, maar door bezuinigingen bij de Gemeente en Welzijn kan dat zomaar weer veranderen.

Graag willen we u, zeker de mensen die pas in ons café komen, erop wijzen dat er een vrijwillige bijdrage altijd welkom is. Bij iedere bijeenkomst staat er een spaarpotje op de koffietafel. Alvast bedankt.

Graag tot ziens in februari

« Ga terug naar Parkinson Café Lelystad

Logo Parkinson_CAFE_300