Medewerker Parkinson Café in Rotterdam

20 juni 2018

De Parkinson Vereniging is op zoek naar een medewerker Parkinson Café in Rotterdam voor ondersteuning bij de organisatie van een Parkinson Café.

De Parkinson Vereniging is een middelgrote patiëntenvereniging met bijna 9.000 leden. De ruim 600 vrijwilligers in de vereniging worden ondersteund door een eigen bureau met 7 medewerkers. Het bureau voert samen met actieve leden activiteiten uit op het gebied van lotgenotencontact, voorlichting, belangenbehartiging en wetenschapsbeleid.  De Parkinson Vereniging organiseert jaarlijks diverse bijeenkomsten voor leden, waaronder het jaarlijkse symposium Wereld Parkinson Dag. Op regionaal en plaatselijk niveau zijn er wekelijks activiteiten van allerlei aard. De bekendste daarvan zijn de 65 Parkinson Cafés waar men elkaar maandelijks kan ontmoeten in een informele, ontspannen sfeer.

Wat vragen wij van u?

Als medewerker Parkinson Café levert u uw bijdrage samen met een team van medewerkers, aan de organisatie van een Parkinson Café, minimaal 4 en maximaal 12 x per jaar.

U heeft kennis van de ziekte van Parkinson(ismen) en affiniteit met de standpunten van de Parkinson Vereniging. U biedt de bezoekers van het Parkinson Café een luisterend oor en beschikt over goede contactuele eigenschappen.

U kunt ondersteunen bij diverse werkzaamheden, zoals bijvoorbeeld: vormgeven, teksten schrijven, afspraken maken met sprekers/locatie etc., serveren van dranken, netwerken, fondsenwerven en boekhouden.

Als echte teamspeler vind u het leuk om samen met de andere vrijwilligers in uw team de Parkinson Café bijeenkomsten mede vorm te geven.

Wat krijgt u ervoor terug?

• Persoonlijke contacten tijdens de Parkinson Cafébijeenkomsten en bij de overleggen met uw Parkinson Caféteam.

• Meer kennis opdoen tijdens de eendaagse cursus “Maak kennis met de Parkinson Vereniging”.

• Een bedrijfs- en ongevallenverzekering.

Geïnteresseerd in de functie? Voor meer informatie of contact:  miriam@parkinson-vereniging.nl of telefonisch 030 65 61 369.

Labels: