Partners en mantelzorgers

Naasten en mantelzorgers

Hero mantelzorg2.jpg

De Parkinson Vereniging is er ook voor mantelzorgers en naasten

Parkinson of een parkinsonisme heb je meestal niet alleen. De ziekte drukt een stempel op degene die de diagnose krijgt, maar zeker ook op zijn of haar omgeving. Eerst gaat het vaak nog alleen om praktische zaken, zoals het regelen van het halfjaarlijkse bezoek aan de neuroloog of het vinden van geschikte fysiotherapie.

Na een aantal jaren komen er echte zorgtaken bij, die vaak steeds zwaarder worden. Al deze veranderingen, veranderen ook de relatie tussen mensen. Het wordt een relatie van patiënt en mantelzorger.

De Parkinson Vereniging is meer dan alleen maar een patiëntenvereniging. De vereniging zet zich in voor iedereen die in het dagelijks leven te maken heeft met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme. Daarom kunnen ook de naasten en mantelzorgers bij de vereniging terecht voor informatie, contact en steun.

Basisinformatie over mantelzorg

Bijeenkomsten voor mantelzorgers en naasten

Ga naar de aanmeldpagina voor het webinar 'Oog voor naasten' op 26 maart 2024

Lid-Maat-schap voor naasten van leden

Bent u naaste van een lid van de Parkinson Vereniging? Steun met een eigen Lid-Maat-schap alle mensen met parkinson(isme) in Nederland en de Parkinson Vereniging voor maar €25,- per jaar. Het Lid-Maat-schap is speciaal voor partners, familieleden, vriend(in), collega's of goede buren van leden van de Parkinson Vereniging.

Wat krijgt een Lid-Maatje?

• Online uitgaven van het Parkinson Magazine
  • Toegang tot de online community
  • Korting op boeken van Abessijn en Poiesz Uitgevers
  • Korting op de cursussen en trainingen van de Parkinson Academie

Download hier de flyer over het Lid-Maat-Schap

Aanmelden Lid-Maatje

• Aanmelden kan alleen door een lid van de Parkinson Vereniging
  • Vraag uw naaste die lid is om in te loggen op de website en u aan te melden als Lid-Maatje!
  • Dit kan ook via de leden-app van de Parkinson Vereniging
  • Of per e-mail: info@parkinson-vereniging.nl. Vermeld hierbij uw eigen naam en adres

Nieuws over mantelzorgers en naasten

Mantelzorg.nl

mantelzorg.nl

MantelzorgNL is de landelijke vereniging die opkomt voor iedereen die zorgt voor een familielid, vriend of buur. Iedereen die belangeloos voor een naaste zorgt, kan bij MantelzorgNL terecht voor informatie, advies en een luisterend oor.

Ga naar Mantelzorg.nl

Overige activiteiten voor mantelzorgers en naasten

Video's, boeken en podcasts over mantelzorg

Nuttige video's voor mantelzorgers