Partners en mantelzorgers

Parkinson of een parkinsonisme heb je niet alleen. De ziekte drukt een stempel op degene die de diagnose krijgt, maar zeker ook op zijn of haar omgeving. Eerst gaat het vaak nog alleen om praktische zaken, zoals het regelen van het halfjaarlijkse bezoek aan de neuroloog of het vinden van geschikte fysiotherapie.

Ook steun voor naasten

Na een aantal jaren komen er echte zorgtaken bij, die vaak steeds zwaarder worden. Al deze veranderingen, veranderen ook de relatie tussen mensen. Het wordt een relatie van patiënt en mantelzorger.

De Parkinson Vereniging is meer dan alleen maar een patiëntenvereniging. De vereniging zet zich in voor iedereen die in het dagelijks leven te maken heeft met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme. Zo kunnen dus ook de partners en mantelzorgers bij de vereniging terecht voor informatie, contact en steun.

Bijeenkomsten voor mantelzorgers

Er zijn op dit moment geen bijeenkomsten gepubliceerd. Probeer het op een later moment nog een keer.

Nuttige links voor mantelzorgers en partners

Nuttige video's voor mantelzorgers

Partner & Parkinson

Mantelzorger

Reisgids Mantelzorg

Podcast: Mijn vader heeft parkinson

Sinds Ton (62) te horen kreeg dat hij de ziekte van Parkinson heeft, is zijn leven ingrijpend veranderd. Maar niet alleen dat van hem. Voor het hele gezin is het soms confronterend. In deze podcast spreekt Marloes met haar vader over zijn ziekte. Hoe is het als je vader ineens dingen niet meer kan die hij vroeger deed? En heeft hij zijn ziekte geaccepteerd? “Je moet vechten voor wat je nog wel waard bent”, legt hij uit.

Deze podcast is gemaakt door Marloes van de Wakker.