Partners en mantelzorgers

Parkinson of een parkinsonisme heb je niet alleen. De ziekte drukt een stempel op degene die de diagnose krijgt, maar zeker ook op zijn of haar omgeving. Eerst gaat het vaak nog alleen om praktische zaken, zoals het regelen van het halfjaarlijkse bezoek aan de neuroloog of het vinden van geschikte fysiotherapie.

Ook steun voor naasten

Na een aantal jaren komen er echte zorgtaken bij, die vaak steeds zwaarder worden. Al deze veranderingen, veranderen ook de relatie tussen mensen. Het wordt een relatie van patiënt en mantelzorger.

De Parkinson Vereniging is meer dan alleen maar een patiëntenvereniging. De vereniging zet zich in voor iedereen die in het dagelijks leven te maken heeft met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme. Zo kunnen dus ook de partners en mantelzorgers bij de vereniging terecht voor informatie, contact en steun.

Nuttige links voor mantelzorgers en partners

Gespreksgroepen voor partners en mantelzorgers georganiseerd door derden

Mantelzorg & Meer
Laan van de Helende Meesters 431 in Amstelveen
Voor meer informatie en aanmelden: 020-3335353 of info@mantelzorgenmeer.nl.

Gespreksgroep Maartenshof
Gespreksmorgen voor partners/mantelzorgers van Parkinson(ismen) patiënten. De bijeenkomsten zijn elke tweede dinsdag van de maand van 9.30-12.00 uur in Maartenshof Schaaksport 100/102 te Groningen. Kosten zijn 2,50 euro voor koffie/thee en zaalhuur.
Belangstellenden kunnen contact op nemen met: Lenie Koster-Ten Hoven tel. 0596-601618

Partnerpraatgroep
Dinsdagavond van de maand van 19.00 uur tot 20.30 uur. Informatie bij Marisca Hutten 06-38071121 of info@parkinsoncafénijverdal.nl

Heeft u ook een gespreksgroep voor mantelzorgers? Meld dit dan aan miriam@parkinson-vereniging.nl.