Belangenbehartiging

Wat wij doen aan

Groepsfoto patienten en naasten - Homepage.jpg

De Parkinson Vereniging komt op voor de belangen van mensen met de ziekte van Parkinson of een vorm van parkinsonisme en hun naasten. Denk hierbij aan het monitoren van beschikbaarheid van behandelingen, kwaliteit van zorg en preventie. De vereniging bundelt hiervoor de krachten door samen te werken en door mee te praten en meebeslissen over beleid. Mede met als doel bewustzijn over de ziekte van en de mens met parkinson te creëren.

Wij zijn de spreekbuis van en voor mensen met parkinson of een parkinsonisme en staan in actief contact met alle partijen die van belang zijn om hun positie te versterken en hun kwaliteit van leven te verbeteren. De vereniging wil daarvoor gekend en bekend zijn.
Nickie van der Wulp - Directeur Parkinson vereniging

Beschikbaarheid en vergoeding van behandeling

Medicijntekorten

pillen

Na de diagnose van ziekte van Parkinson zijn er medicijnen die de symptomen kunnen verlichten. Dit zijn vooral levodopa en stoffen die op dopamine lijken (agonisten). Als de medicatie niet geleverd kan worden, of vervangen wordt door soortgelijke medicatie van een andere leverancier dan kan dat grote gevolgen hebben.

Meer over medicijntekorten

Kwaliteit van zorg

Preventie

Bewustwording