Actie #stopdepillenchaos

19 februari 2019

Dagelijks horen we in het nieuws verhalen over medicijnen. Of ze zijn te duur, of ze zijn vervuild of ze zijn er niet. Op 14 februari publiceerde Patiëntenfederatie Nederland over haar onderzoek naar medicijntekorten. Hieruit blijkt dat 1 op de 2 personen bij de apotheek te horen krijgt dat zijn medicijn er niet is. Voor iedereen die afhankelijk is van medicijnen kan het ontbreken daarvan het verschil betekenen tussen beter worden of ziek(er).

#stopdepillenchaos

Met de actie #stopdepillenchaos wil Patiëntenfederatie Nederland de onrust bij mensen zichtbaar maken. Tegelijk roept zij in een manifest alle verantwoordelijke partijen op aan de slag te gaan. Dianda Veldman gaf op 18 februari de aftrap voor de actie in het radioprogramma van EenVandaag. De leden zijn per mail geïnformeerd over de actie en hebben een toolkit ontvangen om de actie te ondersteunen. Iedereen kan op de actiepagina zijn of haar steun betuigen aan deze actie. (Bron: Patiëntenfederatie Nederland)

Ga nu naar de actiepagina en steun de actie #stopdepillenchaos