Campagne 'De Hersenen' over parkinson

18 september 2019

De Parkinson Vereniging heeft recent medewerking verleend aan een campagne over de hersenen. Deze werd op 18 september 2019 verspreid in de Telegraaf.

Online te lezen

Ook zijn de artikelen online te vinden op de website Planet Health. Voor de campagne werd Jan Dinnissen geïnterviewd, een van de leden van de vereniging. Vorig jaar zomer werd bij de toen 37-jarige Dinnissen de ziekte van Parkinson geconstateerd. “Terugkijkend had ik rond 2012 al de eerste symptomen. Het begon met kramp in één teen tijdens het wandelen.”

“Dat was vervelend, maar ik stond er niet zo bij stil. Pas toen ik jaren later steeds meer een soort van kramp kreeg in mijn linkervoet en lopen echt lastig en pijnlijk werd, ben ik naar mijn huisarts gegaan. Twee maanden later zat ik bij de neuroloog. Die had eigenlijk maar tien minuten nodig om vast te stellen dat het om de ziekte van Parkinson ging. Hij heeft, omdat ik nog zo jong ben, voor de zekerheid nog wel een hersenscan laten maken. Die scan bevestigde zijn diagnose.”

Lees hier het volledige verhaal van Jan Dinnissen