Parkinson Vereniging in overleg met CBG

23 september 2019

Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) organiseert ieder kwartaal een overleg met patiëntenorganisaties. Deze bijeenkomsten staan in het teken van uitwisseling van informatie over en weer op het gebied van geneesmiddelen.

Bijsluiters en tekorten

Onderwerpen zijn bijvoorbeeld begrijpelijke informatie over geneesmiddelen (zoals de leesbaarheid van bijsluiters) en tekorten van geneesmiddelen. De Parkinson Vereniging, vertegenwoordigd door de beleidsmedewerker, is vaste deelnemer aan dit overleg. De bijeenkomst van afgelopen donderdag stond in het teken van een brainstorm over hoe CBG en patiëntenorganisaties nog beter kunnen samenwerken en elkaar nog sneller kunnen informeren. Meer informatie en verslagen van deze bijeenkomsten zijn te vinden op de website van het CBG.

Ga nu naar de website van het CBG

Nieuwe afspraken over wisselen medicijnen (Patiëntenfederatie Nederland, u kunt de leidraad daar downloaden)