Het nieuwe logo van de Parkinson Vereniging

8 oktober 2021

De Parkinson Vereniging heeft zich in de loop der jaren steeds verder geprofessionaliseerd als dé vertegenwoordiger van ongeveer 63.000 mensen met parkinson(ismen) en hun naasten in Nederland. Zowel breed maatschappelijk als ook binnen de Parkinsonalliantie Nederland hebben we een belangrijke rol als belangenbehartiger, vertegenwoordiger en stem van mensen met parkinson(ismen) en hun naasten.

Een nieuw logo en een nieuwe huisstijl passen bij deze belangrijke rol. Met betrokkenheid van een groot aantal leden en vrijwilligers hebben we hier de afgelopen maanden hard aan gewerkt.

Verbinding

Het nieuwe logo verbeeldt de verbinding tussen de mensen om wie het gaat. In de vorm herkent u de vorm van het brein. Daar waar parkinson en parkinsonismen zo'n grote invloed op hebben. De kleuren staan voor de vele verschijningsvormen die parkinson(ismen) kent. Immers, iedereen met parkinson(isme) is anders. De kleuren van het nieuwe logo zijn verwerkt in de nieuwe huisstijl van de Parkinson Vereniging.

Ook de logo's van de Parkinson Cafés en Parkinson Academie zijn in deze lijn uitgevoerd, omdat zij onderdeel zijn van de Parkinson vereniging.

Logo-Parkinson_RGB

Logo Parkinson_CAFE_RGB        Logo Parkinson_ACADEMIE_RGB