Magazines over parkinson voor kinderen en jongeren

19 april 2022

Op Wereld Parkinson Dag, 11 april 2022, zijn de eerste exemplaren overhandigd van twee magazines over parkinson(ismen) voor kinderen van 8 tot en met 13 jaar en van 14 tot 18 jaar. De magazines zijn mogelijk gemaakt met dank aan twee werkstukken van Madelon (13) en Elke (20), die beiden een ouder met parkinson hebben.

Samenwerking

Voor de totstandkoming van deze twee mooie magazines hebben Madelon en Elke samengewerkt met neuroloog Bart Post van het Radboudumc, met ParkinsonNet en ook met de Parkinson Vereniging. Dit alles heeft geresulteerd in 'ParKids' (8-13 jaar) en 'ParkinStories' (14+) waarin in duidelijke taal wordt verteld wat parkinson is en hoe Madelon en Elke hun leven met hun vader en moeder met parkinson ervaren.

De magazines

Heeft jouw vader of moeder parkinson? Of heeft u een (klein) kind en wilt u uitleggen wat de diagnose parkinson voor u betekent? Doe dit dan aan de hand van deze twee prachtige magazines! U kunt ze hieronder downloaden. Wilt u een exemplaar op papier ontvangen dan kunt u deze ontvangen voor een bijdrage in de verzendkosten van € 3,60. U kunt een van de magazines bestellen door een mail te sturen naar info@parkinson-vereniging.nl, onder vermelding van de leeftijdscategorie en uw contactgegevens.

Bekijk en/of download nu direct deze magazines!

ParKids  ParkinStories

Labels: