Nu online! Informatieportaal 'Parkinson & Werk'

1 mei 2022

Alle informatie over de ziekte van Parkinson en werk op één plek. Als onderdeel van het project Expertiseplatform Parkinson en Werk is sinds 1 mei - de Dag van de Arbeid - de website www.parkinsonenwerk.nl live.

Mogelijkheden, rechten en plichten

Dat is geen toevallige datum want steeds vaker worden jonge mensen die midden in het leven staan en een baan hebben of ondernemer zijn, geconfronteerd met de ziekte van Parkinson. Er komt nogal wat op je af als je parkinson hebt én wil blijven werken of ondernemen. Ook bij direct betrokkenen zoals werkgevers of zorg- en arboprofessionals ontstaan vragen in de begeleiding van die persoon. Bijvoorbeeld over de mogelijkheden, rechten en plichten die er zijn om het werk te behouden, aan te passen of af te bouwen.

Betrouwbare informatie

Met deze website bieden we betrouwbare informatie om werkenden of ondernemers met parkinson in staat te stellen zo goed mogelijk regie te laten houden over hun werkzame toekomst.

ParkinsonNet en Parkinson Vereniging

De website is tot stand gekomen in samenwerking met ParkinsonNet en de werkgroep parkinson en werk van de Parkinson Vereniging.

Daarnaast is er door externe betrokken vanuit verschillende disciplines input geleverd om het informatieportaal te ontwikkelen. Onze hartelijke dank aan alle deelnemers van de ronde tafel, de deelnemers aan werkconferentie, subsidie verstrekkers en vele vrijwilligers!

Neem een kijkje!

Nieuwsgierig geworden?  Neem snel een kijkje op www.parkinsonenwerk.nl

De komende tijd werken we samen verder aan het verbeteren van de website. Daarnaast gaan we aan de slag met het optimaliseren van het workshop & opleidingsprogramma parkinson en werk en de helpdesk waar iedereen terecht kan met vragen.

P. en werk