Gezocht: vrijwilligers voor het optimaliseren en uittesten van een nieuwe MRI-techniek

22 augustus 2022

Onderzoekers van het Erasmus MC in Rotterdam doen onderzoek naar kwantitatieve MRI voor een verbeterde diagnose van parkinsonismen. Om deze MRI-techniek te testen zoeken ze nu gezonde vrijwilligers boven de 50, met als doel deze techniek later te gebruiken bij patiënten.

Update zomer 2023: aanmelden is niet meer mogelijk. Er zijn voldoende deelnemers
De naam van de studie is: ‘Atypisch Parkinsonisme diagnose met MRI’ en wordt uitgevoerd door Dr. Samy Abo Seada, post-doctoraal onderzoeker MR fysica, Erasmus MC.

U kan ons hierbij helpen!

Wij zoeken gezonde mannen en vrouwen boven de 50. Met gezond, bedoelen wij personen zonder neurologische ziektes. Een arts zal bepalen of uw geschikt bent voor deelname.
Wat moet u doen:
  • U komt naar het Erasmus MC in Rotterdam en u ligt maximaal 45 minuten in de MRI-scanner terwijl de onderzoeker de MRI-scan uitvoert op uw brein.
  • MRI gebruikt geen kankerverwekkende straling en is niet schadelijk voor uw gezondheid.
  • U hoeft niets anders te doen dan stil te liggen in de scanner.
Het gehele onderzoek bestaat uit:
  • Een (telefoon) gesprek om te bepalen of u gezond bent.
  • Een MRI scan van maximaal 45 minuten. Op de dag zelf kan het tot 1.5 uur van uw tijd kosten.
  • Een telefoon gesprek na maximaal 1 jaar om te kijken of u nog steeds gezond bent.
Vergoeding: €30 voor de MRI.
Het informatieformulier is te verkrijgen bij het Trialbureau Radiologie, kamer NA-2518 in het Erasmus MC of per e-mail: imaging.trialbureau@erasmusmc.nl.