Help mee voorkomen dat er mensen ziek worden van pesticiden

3 april 2023

De Parkinson Vereniging maakt zich al een paar jaar sterk voor het voorkomen dat mensen ziek worden van pesticiden in hun leefomgeving en op/in hun voedsel. U kunt hierbij op verschillende manieren helpen.

Toelating glyfosaat verlengen

Recente onderzoeken brengen glyfosaat in verband met de ontwikkeling van de ziekte van Parkinson. Daarom voeren we sinds vorig jaar een belangrijke strijd tegen deze pesticide. Eind 2023 willen de fabrikanten van glyfosaat de Europese toelating van hun onkruidverdelger voor vele jaren verlengen. Dat willen we niet laten gebeuren. Het is nu tijd om een nieuwe goedkeuring van glyfosaat te voorkomen.

Stop Glyphosate Coalition

Daarom hebben verschillende stichtingen en verenigingen uit alle EU-lidstaten zich verenigd in een Stop Glyphosate Coalition. Ook de Parkinson Vereniging heeft zich hierbij aangesloten. Samen staan ​​we sterker tegen de machtige lobby van de pesticiden industrie.

U kunt Stop Glyphosate Coalition op verschillende manieren steunen:

1. Door uw steun te bieden op dit platform van Stop Glyphosate Coalition

Ik bied steun aan Stop Glyphosate Coalition

2. Door uw persoonlijke verhaal met ons te delen via ons meldpunt pesticiden

Ik wil mijn persoonlijke verhaal over mijn parkinson(isme) en pesticiden delen

Veel dank voor uw steun!

Samen willen we er alles aan doen om de Europese Unie te overtuigen om glyfosaat voor eens en voor altijd te verbieden.

Heel erg bedankt voor uw steun!

Labels: