Parkinson Vereniging werkt mee aan richtlijn over slikproblemen in de langdurige zorg

21 november 2023

Een richtlijn kan gebruikt worden door cliënten en naasten. Bijvoorbeeld om na te gaan of de juiste zorg wordt geboden. Deze richtlijn is opgesteld om de kwaliteit van de langdurige zorg voor dit onderwerp te verbeteren. Het bevat de nieuwste wetenschappelijke inzichten, gecombineerd met ervaring en kennis van zorgverleners, mensen in de langdurige zorg en hun naasten.

Klankbordgroep

De Parkinson Vereniging maakte deel uit van de klankbordgroep. Deze klankbordgroep deed suggesties vanuit het oogpunt van mensen met parkinson(ismen) en hun naasten.

De richtlijn heeft een aantal producten opgeleverd die bruikbaar zijn voor mensen met parkinson(ismen) en hun naasten. Dit zijn:

• een informatiekaart
  • een poster voor het signaleren van slikproblemen
  • een overzicht van nuttige links

Bekijk deze producten

Lees hier de volledige richtlijn