Vragenlijst over het beloop en de belasting van bijwerkingen

8 april 2024

Mensen worden steeds meer gevraagd om mee te denken over hun medicatie, maar soms sluit de informatie die u krijgt niet goed aan bij wat u eigenlijk zou willen weten. U wilt misschien weten welke bijwerkingen er zijn van de medicijnen die u gebruikt. Maar bijvoorbeeld ook hoe lang u last kunt hebben van bijwerkingen.

Wat houdt ons project in:

Bijwerkingen kunnen vervelend zijn en invloed hebben op hoe u zich voelt. Dit noemen we belasting van bijwerkingen. Het meten van de belasting van bijwerkingen blijft echter een uitdaging.

De enquête bestaat uit twee onderdelen. In het eerste deel vragen we naar wat u zou willen weten over het verloop van bijwerkingen. In het tweede deel vragen we hoe we de belasting van bijwerkingen het beste in kaart kunnen brengen. Met uw ervaringen kunnen wij de informatie over bijwerkingen blijven verbeteren.

Wie zoeken wij:

U kunt meedoen aan het onderzoek als u:

• 16 jaar of ouder bent
  • De ziekte van Parkinson hebt en hiervoor medicijnen gebruikt

Wat verwachten we van u als deelnemer:

Meedoen is anoniem en alle verzamelde informatie wordt veilig opgeslagen en verwerkt. We vragen u om de enquête één keer in te vullen. Het duurt ongeveer 15 minuten en u kunt meedoen tot maandag 20 mei 2024.

Wie zijn wij:

Bijwerkingencentrum Lareb is het Nederlandse meld- en kenniscentrum voor bijwerkingen van geneesmiddelen. Het Lareb kijkt naar de risico's van geneesmiddelengebruik en deelt informatie hierover. Daarom heeft het Lareb heeft deze enquête gemaakt om informatie te verzamelen en te verspreiden over hoe bijwerkingen het leven beïnvloeden en hoe ze verlopen.

Lareb

Als u interesse heeft, kunt u hier de link naar de enquête vinden:

Ga naar de enquête

Hoe u ons kunt bereiken:

Bij vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met de onderzoekers:

Nvart Barsegian en Busra Korkmaz
E-mailadressen: n.barsegian@lareb.nl & b.korkmaz@lareb.nl