Over Verwendag voor partners/mantelzorgers

Verwendag voor partners/mantelzorgers

Programma

We starten de dag om 10:00 uur bij Bakkerij Royal, waar u deelneemt aan de workshop Bossche Bol maken.  De enige echte Bosschebol, ook wel chocolade bol of sjeklade bol genoemd. De bakker vertelt over het ontstaan van deze lekkernij en deelt uiteraard het geheim van dit recept met u waarna u zelf aan de slag kunt.

Cultuur en historie
Daarna nemen we u mee voor een cultuur-historische wandeling door de Bossche binnenstad. U zult verbaasd zijn wat de stad aan geheimen prijsgeeft. De gids wandelt door karakteristieke straatjes en pleinen en langs bekende monumenten. De wandeling eindigt bij Grand Café Silva Ducis aan een van de mooiste pleinen van ’s-Hertogenbosch, de Parade wat aan de voet van de Sint-Janskathedraal ligt. Hier maken we gebruik van een heerlijke lunch.

Ervaar een tocht onder de stad
We vervolgen de dag met een historische route over de Dieze. Varend door de smalle waterlopen komt u langs de mooiste plekjes van het stadscentrum. De Binnendieze heeft door de jaren heen veel voor de stad betekend. 's-Hertogenbosch ontstond als een kleine ommuurde stad, ter grootte van de Markt en een aantal andere straatjes. De riviertjes binnen de muren kregen de naam De Binnendieze. Het water onder de stad is met recht een van de historische trekpleisters van 's-Hertogenbosch!

Afsluiting
Nadat we van boord komen sluiten we de dag af met een gezellige borrel, waarna we om 16:00 uur huiswaarts keren.

U kunt zich nog aanmelden. Komt u ook?

Ja, ik wil mezelf aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs