Over Cursus ‘Zullen we over de toekomst praten?'

Cursus ‘Zullen we over de toekomst praten?'

Cursus:  Zullen we over de toekomst praten?

Uw toekomst: denkt u daar weleens over na?

“Ruim driekwart van de mensen weet wat ze wil regelen voor het einde van hun leven, slechts een klein deel daarvan legt het ook daadwerkelijk vast.”

Om u te helpen bij het vastleggen van uw gedachten over dit onderwerp, is deze cursus. Speciaal voor mensen met parkinson of een vorm van parkinsonisme en hun naasten. Want het is belangrijk dat u zelf helder krijgt wat u wilt, maar ook dat u dat bespreekt met uw naasten, zodat zij weten wat u belangrijk vindt. Uiteraard is het ook belangrijk dat u weet wat u naaste belangrijk vindt. Genoeg redenen om deze cursus samen met een naaste te volgen.

Voorheen hadden wij de cursus ‘De laatste levensfase’ in ons cursusaanbod. De naam en de inhoud van die cursus hebben wij nu aangepast.
We hopen dat deze nieuwe opzet u inspireert om wensen over uw eigen toekomst vast te leggen.

In de cursus bespreken we wat u zoal kunt regelen, waar u over na kunt denken, en waar u de nodige betrouwbare informatie vindt.

Tijdens de cursus kunt u het volgende verwachten:

• U gaat in een veilige omgeving met elkaar in gesprek over de toekomst en aspecten die daarbij een rol spelen.
  • U krijgt inzicht in verschillen tussen palliatieve zorg, palliatieve sedatie en euthanasie.
  • U krijgt praktische informatie over de wilsverklaring en wisselt van gedachten over dilemma’s en mogelijkheden daarbij, zodat u een beter beeld krijgt van uw eigen wensen die u vast wilt leggen.
  • U bespreekt en bepaalt de rol van de naaste of mantelzorger en de specifieke aspecten daarbij.

Werkwijze:

• De cursus wordt gegeven door twee ervaren trainers.
  • De groep zal bestaan uit maximaal 6 personen, zodat er veel ruimte is voor het uitwisselen van persoonlijke gedachten en ervaringen en het inbrengen van eigen overwegingen

Doelgroep:

Mensen met de ziekte van Parkinson of een vorm van parkinsonisme en hun partner, mantelzorger of andere naaste.

Trainers:

Deur Ploegmakers en Bas Aalders

Datum en tijd:

Woensdag 19 januari en woensdag 9 februari
10.00 uur tot 12.00 uur

U kunt zich nog aanmelden. Komt u ook?

Ja, ik wil mezelf aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs