Over Jong & Parkinson - Moving on

Jong & Parkinson - Moving on

DEZE BIJEENKOMST IS VOL

Klik hier om de flyer te downloaden.

10.00 uur - 10.30 uur Ontvangst
10.30 uur - 12.00 uur Opening door dagvoorzitter

Presentatie Dr. W. Oudegeest:

De positieve beïnvloeding van bewegen. Met veel enthousiasme introduceerde hij de uit Amerika afkomstige training LSVT_BIG. Think loud, speak loud…shout it out ofwel BIG is beautiful en Groot is normaal.

Korte introductie van de workshopleiders

12.00 uur - 13.00 uur Lunch
13.00 uur - 13.45 uur Eerste workshopronde*
14.00 uur - 14.45 uur Tweede workshopronde*
15.00 uur - 15.30 uur Plenaire afsluiting
15.30 uur - 16.00 uur Afsluitend drankje

*Workshopskeuzes:

Boksen

Eugène Sedney startte zijn bokscarrière in 1979 bij de Zeister Boks Vereniging. In 1993 werd zijn doorzettingsvermogen en harde trainen beloond met het behalen van de titel Nederlands Kampioen halfzwaar gewicht. Vanwege zijn grote liefde voor de bokssport én om zijn kennis door te geven behaalde Eugène zijn bokstrainersdiploma. In 2008 opende hij zijn eigen Boksschool ‘Sedney’. Hier verzorgt Eugène Sedney als rijkserkend bondstrainer diverse boks- én conditietrainingen.

Dance for Health

Dance for Health werd in 2013 opgericht door Marc Vlemmix, voormalig artistiek directeur van Danshuis Station Zuid in Tilburg. Naast gepassioneerd dansliefhebber, vond hij in de dansstudio’s zijn oplossing voor zijn chronische bewegingsaandoening, op de dansvloer gooide hij zijn ‘Parkinson-harnas’ van zich af en transformeerde van patiënt naar danser. Deze ervaring is hij gaan delen met andere en sinds die tijd is Dance for Health uitgegroeid tot leider op het gebied van Dans & Gezondheid in Nederland. Dansdocent Dido Mirck: ‘Het is een geweldige uitdaging om mensen uit hun schulp te helpen kruipen en de wereld in te laten dansen, om zo zichzelf, en daarbij dus hun hele wezen, inclusief hun lichaam te omarmen.’

LSVT-BIG (Lee Silverman Voice Treatment) / Groter Bewegen

Fysiotherapeut Alette de Pooter: “Voor iemand met de ziekte van Parkinson voelt normaal bewegen als te groot. De persoon is wel in staat om normaal te bewegen, maar krijgt vanuit zijn hersenen de verkeerde informatie over de inspanning die dit kost. Hierdoor verloopt het bewegen moeizaam. Dit doorbreken we in onze training LSVT-BIG door de persoon te stimuleren om zijn bewegingen te vergroten. Na twee of drie weken vindt er een omslagpunt in de hersenen plaats. De persoon beweegt weer normaal, zonder hier extra bij na te hoeven denken.”

Opgeven van:

1e keus
2e keus

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.