Parkinson Café Almere

Parkinson Café Almere is een trefpunt voor mensen met de ziekte van Parkinson, hun partners, mantelzorgers, familie en kennissen. Bent u nog niet eerder in het Parkinson Café Almere geweest? U denkt misschien dat wij alleen bezig zijn met de negatieve kanten van onze ziekte? Dat er misschien een treurige sfeer heerst? U wilt niet in een negatieve spiraal terechtkomen? Wij dus ook niet!

Kom vrijblijvend een keer kijken

Wij geven informatie en ondersteuning in een positieve sfeer. Wij zijn vooral bezig met wat wél kan! Kernwoorden zijn: Ervaring en Informatie uitwisselen, Nieuwe contacten, ontspanning, positiviteit.

Bekijk het met eigen ogen! Kom gerust vrijblijvend een keertje kijken. Het Parkinson Café is iedere tweede dinsdag van de maand van 13.30-15.30 uur.

Vacature Parkinson Café Almere

vacature

We zijn voor Parkinson Café Almere op zoek naar vrijwilligers die dit gezellige team willen ondersteunen.

Heeft u maandelijks 4 uur tijd over en vindt u het plezierig om het Parkinson Café Almere te ondersteunen bij een van de volgende taken? Laat het ons weten!

• Boekhouding (controle houden op de inkomsten en uitgaven van het Parkinson Café, indienen declaraties, subsidie en begroting bij de Parkinson Vereniging)
  • Communicatie en PR (schrijven van wervende teksten voor website, huis-aan-huisbladen, nieuwsbrieven en uitnodigingen)
  • Gastvrouw-/man (verwelkomen bezoekers en zorgen dat zij zich thuis voelen)
  • Technische ondersteuner (faciliteren en ondersteunen bij het gebruik van laptop, beamer en het geluid tijdens de bijeenkomsten)
  • Coördinator (Zorgt samen met het team van vrijwilligers dat het Parkinson Café georganiseerd wordt)

Wat levert het op?
Contact met een leuke groep bezoekers/vrijwilligers en kennis over verschillende onderwerpen. Neem voor meer informatie contact op met de coördinator van de Parkinson Cafés: 030-6561369. Wilt u zich direct aanmelden voor een van de vrijwilligersfuncties? Vult u dan het formulier voor vrijwilligers in.

Ga naar het aanmeldformulier voor vrijwilligers

Verslagen

Vooruitblik bijeenkomsten i.v.m. de coronacrisis

woensdag 13 mei 2020 14:10 Parkinson Café Almere bestaat dit jaar 10 Jaar Lees het volledige bericht

Terugblik van 10 maart 2020

dinsdag 12 mei 2020 09:34 10 jaar Parkinson Café Almere Op 10 maart hadden we in ons Parkinson Café een heel gezellige en boeiende middag. We konden toen nog niet weten dat enkele dagen later alles op slot ging en er dus ... Lees het volledige bericht

terugblik 11 februari 2020

hersenen.pngdinsdag 03 maart 2020 12:45 Met een heel goed gevoel denken wij terug aan de februari-bijeenkomst. de zaal zat vol. het onderwerp was: Stamceltherapie en Parkinson. Dr. J.P. Blankevoort, neuroloog bracht dit ingewikkelde ... Lees het volledige bericht

Logo Parkinson_CAFE_RGB

Het Filmwijkcentrum
Walt Disneyplantsoen 76-78
1325 SX Almere Stad

U kunt gratis parkeren voor de Vomar, vlakbij het Filmwijkcentrum.