Parkinson Café Apeldoorn

Parkinson Café Apeldoorn e.o. is een laagdrempelige ontmoetingsplek voor mensen met de ziekte van Parkinson(ismen), hun partners, familieleden en mantelzorgers. In een ontspannen sfeer worden er diverse onderwerpen besproken. Naast het uitwisselen van informatie en ervaringen kunt u in het Parkinson Café ook contact leggen met lotgenoten.

Parkinson Café Apeldoorn - Yoga4parkinson

In november jl. was een bijeenkomst over Parkinson en Yoga gepland.
Ontzettend jammer dat deze presentatie niet door kon gaan, want Marjan Overdiep van de Stichting Maryoga is druk bezig yogadocenten in heel Nederland bij te scholen, zodat deze docenten ook mensen met de ziekte van Parkinson op verantwoorde wijze yogales kunnen geven.

Jeanette Velthuizen van yogastudio Jeanette volgt momenteel deze opleiding. Samen met Marjan en Jeanette hebben wij getracht, middels huisvlijt, een bescheiden impressie te geven hoe een yogales er uit zou kunnen zien. Dit alles wel met onze excuses voor de soms wat slechte geluidskwaliteit.

Het filmpje wordt voorafgegaan door een korte presentatie overYoga en Parkinson door hoogleraar Bas Bloem van het Radboud UMC en een korte presentatie van Marjan Overdiep van deStichting  Maryoga met aansluitend de huisgemaakte impressie.

Via onderstaande link kunt u de video bekijken:

Bent u onze nieuwe vrijwilliger?

Parkinson Café Apeldoorn is op zoek naar nieuwe vrijwilligers die het Parkinson Café ook in de toekomst mogelijk maken. Mocht u interesse hebben om dit Parkinson Café te komen ondersteunen dan kunt u zich melden bij info@parkinsoncafeapeldoorn.nl.

Verslagen

12 oktober 2020: De ziekte van Parkinson en stress

verslag2.jpg Op maandag 12 oktober presenteerde Anouk van der Heide de voorlopige resultaten van het onderzoek 'Het effect van stress op de de ziekte van Parkinson'. Anouk is als onderzoeker verbonden aan het Radboud UMC/Donders-instituut in Nijmegen, werkt samen met Marjan Meinders, Anne Speckens, Bas Bloem en Rick Helmich en sprak voor het eerst voor een publiek bestaande uit mensen met de ziekte van Parkinson. Lees het volledige bericht

Verslag bijeenkomst 13 november