Parkinson Café Apeldoorn

Het Parkinson Café is een ontmoetingsplek in Apeldoorn voor mensen met Parkinson en alle belangstellenden. Onze bijeenkomsten worden ingevuld met afwisselend een informatief, actief of creatief programma. Een plek waar eenieder met zijn of haar eigen ervaringen en ideeën welkom is. Kom koffiedrinken, luisteren of actief deelnemen. U bent van harte welkom!

Team PCA

Komt u ons team versterken?

Het team van Parkinson Café Apeldoorn is op zoek naar nieuwe vrijwilligers die het Parkinson Café ook in de toekomst mogelijk maken. Mocht u interesse hebben om dit Parkinson Café te komen ondersteunen dan kunt u zich melden bij info@parkinsoncafeapeldoorn.nl.

Verslagen

14 november 2022: Ergotherapie

Foto bijeenkomst 14 nov 22.jpg Op 14 november hebben Iris de Groot en Selma Sari (werkzaam bij Ergotherapie Apeldoorn en aangesloten bij ParkinsonNet) ons een praktische uitleg gegeven over de diverse ondersteuningsmogelijkheden die een Ergotherapeut kan bieden. Hun inzet kan bestaan uit o.a. praktische tips en trucs voor het dagelijks leven, inzet van hulpmiddelen en ondersteuning bij de aanvraag hiervan. Er wordt maatwerk geleverd beginnend met het analyseren van een situatie en in kaart brengen van persoonlijke wensen en behoeften.
De vele reacties in de zaal, waren tekenend voor het belang van deze vorm van ondersteuning. De onderlinge uitwisseling van ervaringen, maakte dit een zeer geslaagd café. Lees het volledige bericht

12 september 2022: Creatief met Parkinson

creatief met parkinson.jpg Een gezellige creatieve middag. Kunst maken van koffievlekken!

Het bezig zijn met creatieve activiteiten kan voor iedereen, dus ook voor mensen met de ziekte van Parkinson, positieve effecten hebben.
Om die reden zijn wij in september gezamenlijk creatief aan de slag gegaan!

Wat hebben we gedaan?

Deze middag hebben we gezien hoe iets alledaags als bv een koffievlek 'omgetoverd' kan worden tot een kunstwerk.
We konden zelf aan de slag met bv potlood, pen, aquarelverf of krijt.
Het was een gezellige middag!

Op de bijgevoegde foto een kleine impressie van de ontstane kunstwerken. Lees het volledige bericht

Presentatie Parkinson Doeboek door Josca Bos

Op 11 maart jl. heeft Josca Bos ons meegenomen in haar verhaal over het totstandkomen van de Parkinson Doeboeken. Hier een kort verslag van deze middag. Lees het volledige bericht

Logo Parkinson_CAFE_RGB

Parkinson Café Apeldoorn maakt tijdelijk gebruik van deze locatie:

Wijkcentrum de Stolp
Violierenplein 101
7329 DR Apeldoorn

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met telefoonnummer: 06-45 56 64 53.
info@parkinsoncafeapeldoorn.nl