Parkinson Café Hoorn

Ons Parkinson Café is een ontmoetingsplaats voor mensen met de ziekte van Parkinson of Parkinsonisme, hun partners, familie, mantelzorgers en andere belangstellenden.

Ontmoeting

In ons café zorgen wij voor afwisseling, informatieve onderwerpen met gastsprekers, maar ook ontspanning door middel van muziek bijvoorbeeld komen aan bod. Er is ook ruime gelegenheid om met elkaar in gesprek te gaan. Wilt u gewoon langs komen voor een kopje koffie, thee of om een praatje te maken dan bent u ook van harte welkom.

Tijd
14.30 uur inloop met koffie en thee
15.00 uur start programma
16.00 uur napraten, koffie en thee
16.30 uur sluiting

Kosten: 2 euro, inclusief koffie en thee

Vakantie in juni, juli en augustus

Vrijwilligers gezocht

Het Parkinson Cafe in Hoorn vindt 6x per jaar plaats.

Als u zich wilt aanmelden als vrijwilliger, bv. als gastvrouw om een kopje koffie/thee te schenken aan de bezoekers of wilt u meedenken over onderwerpen voor het café en mee helpen om deze te organiseren, u bent van harte welkom.

Neem contact op met Sylvia via sbhendriks@planet.nl

Mededelingen

Parkinson Café bijeenkomsten geannuleerd i.v.m. corona maatregelen

Geannuleerd Corona symbool.jpgvrijdag 18 september 2020 08:00 In verband met corona maatregelen zijn alle geplande bijeenkomsten van het Parkinson Café Hoorn tot nader order geannuleerd. Ook de geplande informatiebijeenkomst van het Dijklander Ziekenhuis is geannuleerd. lees verder

Verslagen

"Wegwijs in de wereld van hulpmiddelen"

Afbeelding 2020_01_30 Hulpmiddelendonderdag 30 januari 2020 13:03 Samantha Schilder en Timo Potveer, ergotherapeuten, geven uitleg over de meest voorkomende hulpmiddelen en nieuwe hulpmiddelen.
Tevens vertellen zij het een en ander over de vergoedingen hiervoor. lees verder

Schrijfproblemen

schrijven.jpgdonderdag 26 april 2018 13:56 Drie op de vier parkinsonpatiënten kampen met schrijfproblemen. Linda Rijkes, ergotherapeut en Natacha Penterman, oefentherapeut gaven ons tips om beter te schrijven. lees verder

Workshop tekenen