Parkinson Café Purmerend

Parkinson Café Purmerend (Waterland) is een ontmoetingsplek voor mensen met de ziekte van Parkinson, hun partners, familieleden, vrienden en andere belangstellenden.

Ontmoeting

De bezoekers van het Café kunnen elkaar ontmoeten in een open en gemoedelijke sfeer onder het genot van een kopje koffie of thee. Daarnaast wordt informatie over diverse thema’s of onderwerpen aangeboden.De informatie kan worden verzorgd door deskundigen, maar ook door de bezoekers zelf

Wanneer

Het Parkinson Café is iedere 2e maandag van de maand, behalve in juli, augustus en december, een ontmoetingsplaats voor mensen met de ziekte van Parkinson(ismen), hun partner, familie, mantelzorgers en andere belangstellenden. Dit is mogelijk door de gastvrijheid van de Zorgcirkel locatie Novawhere.

Alle bijeenkomsten beginnen om 16:00 uur tot 17.30 uur (zaal open vanaf 15.45 uur)

17 juni 2019
– Heup airbag bij Parkinson –
– Met Filippo Hellenberg Hubar –

De heup airbag van Wolk is een nieuwe bescherming voor senioren met een verhoogd risico op vallen. Het is een band die onder de kleding wordt gedragen ter hoogte van de heup. Wanneer iemand valt blaast het zich op en beschermt de heup tegen letsel. Filippo Hellenberg Hubar demonstreert de heup airbag.

9 september 2019
– Bemiddeling mantelzorg PaMa – met Paula Vonk en Marinka –
– De zingende dokter – met Kees Franse–

Pama is een particuliere mantelzorginstelling. Paula en Marinka vertellen over de vele ondersteuningsmogelijkheden bij mantelzorg.

Dokter Kees Franse zingt en begeleidt zichzelf op de gitaar.

14 oktober 2019
– Hersentraining bij Parkinson –
– met Jan de Groot en Henk Torreman -

Jan de Groot en Henk Torreman, de bekende cursusleiders van “Parkinson hou je aandacht er bij” en lotgenoten,  vertellen hoe de hersenen getraind kunnen worden.

11 november 2019
– Wegwijs maken op website PV -
– Met Nynke de Monchy –

Nynke de Monchy werkt bij het bureau van de Parkinson Vereniging. Nynke wijst ons de weg op de nieuwe website van de Parkinson Vereniging.

Verslagen

Verslag presentatie over apathie

verslag2.jpgdonderdag 11 april 2019 Neuroloog Aart Koppenaal verzorgde een lezing over apathie bij parkinson. Lees het volledige bericht

Verslag bijeenkomst 10 september