Parkinson Café Tiel

Parkinson Café Tiel - Rivierenland is opgericht in samenwerking met de Parkinson Vereniging en vrijwilligers uit de regio Rivierenland en biedt een regelmatige, laagdrempelige, prettige ontmoetingsplek. Een gelegenheid voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme, hun partners, familieleden en mantelzorgers om deskundige informatie te ontvangen, ervaringen uit te wisselen en contacten te leggen met lotgenoten.

Koor: Zingen met P(lezier) (voor mensen met en zonder parkinson)

januari: 6, 13, 20 (27e Parkinson Café)
februari: 3,10,17 (24e voorjaarsvakantie)
maart: 2, 9, 16, 23? (30e Parkinson Café)
april: 6, 20 (13e 2e Paasdag, 27e meivakantie)
mei: 4, 11, 18 (25e Parkinson Café)
juni: 8, 15, 22? (1e 2e Pinstkerdag)

Na de zomerstop

juli zomerstop
augustus zomerstop
september: 7, 14, 21 (28e Parkinson Café)
oktober: 5, 12, 26? (19e hersftvakantie)
november: 2, 9, 16, 23?, (30e Parkinson Café)
december: 7, 14, 21?

De Parkinson Vereniging is op zoek naar nieuwe medewerkers bij het Parkinson Café Tiel voor ondersteuning bij de organisatie van een Parkinson Café.

De Parkinson Vereniging is een middelgrote patiëntenvereniging met bijna 9.000 leden. De ruim 550 vrijwilligers van de vereniging worden vanuit het landelijk bureau in Bunnik ondersteund.

Het bureau voert samen met actieve leden activiteiten uit op het gebied van lotgenotencontact, voorlichting, belangenbehartiging en wetenschapsbeleid.  De Parkinson Vereniging organiseert jaarlijks diverse bijeenkomsten voor leden, waaronder het jaarlijkse symposium Wereld Parkinson Dag en cursussen en workshops vanuit de Parkinson Academie.

Op regionaal en plaatselijk niveau zijn er bewegingsgroepen en activiteiten vanuit de meer dan 65 Parkinson Cafés. Hier kan men elkaar periodiek ontmoeten in een informele, ontspannen sfeer.

Wat vragen wij van u?

Als medewerker van het Parkinson Café Tiel levert u, samen met een team van collega medewerkers, een bijdrage aan de organisatie van de bijeenkomsten van het Parkinson Café. De bijeenkomsten worden minimaal 4 en maximaal 12 x per jaar georganiseerd.

U heeft bij voorkeur kennis van de ziekte van Parkinson(ismen) en affiniteit met de standpunten van de Parkinson Vereniging. U biedt de bezoekers van het Parkinson Café een luisterend oor en beschikt over goede contactuele eigenschappen.

U kunt als nieuwe medewerker het team ondersteunen bij een van de volgende  werkzaamheden:  teksten schrijven voor lokale media en de website van het Parkinson Café, afspraken maken met sprekers/locatie, de boekhouding voeren van het Parkinson Café of fondsenwerven voor de activiteiten in het café.

Als echte teamspeler vindt u het leuk om samen met de andere vrijwilligers in uw team de Parkinson Café bijeenkomsten mede vorm te geven.

Wat krijgt u ervoor terug?

• Persoonlijke contacten tijdens de Parkinson Café bijeenkomsten en bij de overleggen met uw Parkinson Café team.
  • Meer kennis opdoen tijdens trainingen van de Parkinson Vereniging.
  • Een bedrijfs- en ongevallenverzekering.

Geïnteresseerd in deze vrijwilligersfunctie? Voor meer informatie kunt u  contact opnemen met Miriam Leenders: miriam@parkinson-vereniging.nl of telefonisch 030 65 61 369.

Logo Parkinson_CAFE_300

Wijkcentrum Westroyen
Predikbroederweg 14
4003 AL Tiel

Van 14.00 – 15.30 uur, inloop vanaf 13.30 uur

E-mail: info@parkinsoncafetiel.nl

Ton den Hertog
Mobiel: 06- 243 780 07
Tel: 0345- 571 351

Parkinson Café Tiel heeft tevens een eigen facebookpagina.

Ga naar Parkinson Café Tiel op Facebook

Sponsor: