Aanvullende therapieën

Voor een optimale kwaliteit van leven kunnen naast de reguliere zorg ook aanvullende therapieën worden overwogen, die zijn gebaseerd op onderzoek of bewijs in de praktijk. Net als reguliere behandelingen hebben aanvullende therapieën geen effect op het verloop van de ziekte van Parkinson.

Overzicht van aanvullende therapieën:

Verenigingsstandpunt over aanvullende therapieën

De Parkinson Vereniging ondersteunt mensen met de ziekte van Parkinson en aanverwante ziektebeelden, bij het zoeken naar verantwoorde mogelijkheden die hen maximale gezondheid, vitaliteit en een hogere kwaliteit van leven kunnen geven.

Voor sommigen betekent dit dat zij naast de reguliere zorg ook aanvullende en/of aanvullende therapieën zullen willen onderzoeken op hun bruikbaarheid voor dat doel. Een belangrijk criterium voor de bruikbaarheid van een reguliere of aanvullende therapie is verantwoord wetenschappelijk onderzoek. Een ander criterium kan zijn een ruime ervaring in de praktijk (evidence based).

Infolijn aanvullende therapieën

Heeft u behoefte aan persoonlijk advies voor een veilige en zinvolle aanvullende/complementaire aanpak van uw gezondheidsproblemen? Dan kunt u ook de infolijn alternatieve geneeswijzen raadplegen.

Ga naar de website van de infolijn

Blogs ervaringsdeskundigen over aanvullende therapieën

Video's over aanvullende therapieën