Wereld Parkinson Dag: aandacht voor de vele gezichten van parkinson

11 april 2019

Vandaag is het Wereld Parkinson Dag. Op deze dag vragen we extra aandacht voor de ziekte van Parkinson en parkinsonismen. Graag staan we stil bij de vele gezichten die parkinson kent. Parkinson is geen ziekte die alleen ouderen treft. Ook jonge mensen kunnen parkinson krijgen.

De Parkinson Vereniging organiseert op zaterdag 13 april het jaarlijkse symposium in het kader van Wereld Parkinson Dag. Het thema is dit jaar 'De buik vol van parkinson?'. De animo voor deze dag is overweldigend!

De Parkinson Vereniging organiseert een breed scala aan bijeenkomsten, cursussen en workshops voor mensen met parkinson in alle levens- en ziektefasen. Kortom; voor alle gezichten die parkinson kent. Zo vindt op zaterdag 22 juni het evenement 'Express Yourself' plaats, speciaal voor jonge mensen met parkinson. Mensen die nog volop in het leven staan, met thuiswonende kinderen en vaak nog volop aan het werk. Op deze dag worden er verschillende creatieve workshops georganiseerd, zoals de schilderworkshop 'Colors behind the mask' van Andreas Rosenberg.

Colors behind the mask

Colors behind the Mask is een creatieve schilder workshop die letterlijk kleur gaat geven aan het leven met parkinson. Het is een workshop voor mensen met parkinson die nog midden in het leven staan. In een middag  wordt er vorm gegeven aan het thema 'Express yourself'. Er wordt begonnen met het masker, de zogenaamde buitenkant. Daarna wordt er gekeken naar de figuurlijke binnen wereld. Wat zit daar, wat wil of moet er uit, wat wordt door anderen niet gezien en wat wil je naar buiten toe brengen? Welke kleuren horen daarbij en welke vormen. Dit zal door een aantal korte opdrachten worden onderzocht. De volgende fase is het schilderen en het verder vorm geven van de 'colors behind the mask'.

U kunt zich binnenkort aanmelden voor het evenement 'Express yourself' op onze website. Meld u aan voor de nieuwsflits om hiervan en van alle andere activiteiten van de Parkinson Vereniging op de hoogte te blijven!

Meld u nu aan voor de nieuwsflits