Aankondiging subsidieronde 2020

24 december 2019

In 2020 stelt de Parkinson Vereniging tweemaal zoveel geld voor onderzoek - zowel toegepast als fundamenteel - beschikbaar!

Onderzoek1.jpg

Subsidie voor onderzoek aanvragen bij de Parkinson Vereniging?

In 2020 wordt het budget voor onderzoekssubsidies verdubbeld ten opzichte van voorgaande jaren tot maar liefst €240.000,-! Net als vorige jaren is het mogelijk een subsidie voor wetenschappelijk onderzoek aan te vragen voor maximaal €40.000,- per project voor projecten die passen bij de onderzoeksagenda van de Parkinson Vereniging.

Remmen, stoppen of genezen

Een primeur in 2020 is de subsidie van maximaal €120.000,- voor één project dat bijdraagt aan meer kennis over het ontstaan van de ziekte van Parkinson en parkinsonismen en de over de mogelijkheden om parkinson of parkinsonismen te remmen, stoppen of genezen.

Bent u onderzoeker en zoekt u subsidie voor uw projectidee? Houd de website van de Parkinson Vereniging in de gaten. Vanaf half januari is alle informatie over beide subsidiemogelijkheden daar te vinden.

Bekijk hier de onderzoeksagenda